E-Post O Kalender

Inte löst
Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 6 år, 10 månader sedan.
Skapare
jane1583
Deltagare

<p><br data-mce-bogus=”1″></p>


jane1583
Deltagare

    Detta gäller E-post o Kalender i Windows 10 ( App), – ej login.live.com eller Office Outlook.

    Jag har 2 datorer med windows 10, en Laptop en Stationär.

    För Stationär dator gäller följande

    Jag öppnar Appen E-Post och söker  kontakt listan , denna öppnas men inga namn eller adresser finns ?

    Försöker jag skriva ett nytt mail och skriver in början på ett namn Får jag upp förslag , alltså finns listan !

    Om jag kollar Appen Kontaktlista , öppnas appen men vid ”sök” ej namn ! finns ej namn eller adresser?

    Har även sett att vid skickat E-mail som inte gått fram ,har jag upptäckt att Programmet efter flera timmar

    säger _”Arbetar med det” . Tar då bort mailet och skickar från annat program !

    Sen moral– Kontaklistan finns i ”Molnet”  !

    Allt fungerar perfekt i Laptoppen ! Samma inställningar .

    Har försökt att ta bort och hämta ny app från store – svar appen finns redan ! Appen är ju inbyggd i windows 10!

    Det kan vara fel i Appen Kontaktlistan också , eftersom den fungerar i Laptoppen !

    Något konfunderad -Hälsningar Tarzan

     

    Det finns två saker som jag skulle testa till att börja med.

    1. Söka efter och starta verktyget Felsök. Långt ner i listan finns alternativet Windows Store-appar. Starta den och följ instruktionerna för att undersöka om det verktyget kan hitta något som verkar fel.

    2. Om inte försök ett hjälper starta både apparna E-post och Kontakter. Radera det trasslande kontot i bägge apparna. Starta sedan om datorn och testa att lägga till kontot igen.

     

    Forumet ’E-POST’ är stängt för nya ämnen och svar.