Kan inte ta emot/skicka e-post

Inte löst
Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Markopoli 7 år, 4 månader sedan.
Skapare
Markopoli
Medlem

Har e-posten hos Telia och använder Windows Live Mail 2012. Kan inte ta emot eller skicka mail. Får felmeddelande Live Mail Fel 0x800CCC0E och socket-fel 10060. Använder samma e-postadresser på annan dator med samma kontoinställningar. Fungerar utmärkt. Kontoinställningarna på felande datorn är samma som tidigare och varit så sedan flera år tillbaka. Vad gör jag nu?

Det låter som att e-postprogrammet försöker komma år din e-post via minst en port som är blockerad av din e-postleverantör (Telia i det här fallet). Kontrollera på den här adressen under Jag letar efter serverinställningarna för min e-post så att alla portar är rätt inställda, och att smtp-autentiseringen är påslagen (https://www.telia.se/privat/support/epost-i-datorn).


Markopoli
Medlem

    Jag har två datorer med samma e-postinställningar. Plötsligt slutar e-posten på den ena att fungera. Har provat med Telias rekommendationer utan förbättring. Har även testa lite olika inställningar utan förändring.

    Forumet ’E-POST’ är stängt för nya ämnen och svar.