Vad är problemet med eM Client?

Inte löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 5 år, 10 månader sedan.
Skapare
user-334708
Åskådare

Efter att ha tagit del av PC-tidningens lovord över detta e-postprogram(2/2018) installerades detta. Har väl fungerat OK. För några veckor sedan fick jag ett mail från någon”Wilson”, från eM Client??  Där hade man dragit slutsatsen att jag utnyttjade programmet för kommersiella syften. Ett fullständigt barockt påstående. Jag misstänkte därför att det var frågan om ett falskt meddelande och raderade detta. När jag nu försöker kolla inkorgen får jag veta att ”eM Client har ingen giltig licens….” Mitt försök att återaktivera licensen resulterar i ett nytt meddelande ”Denna dator kan inte aktiveras på grund av brott mot vår licenspolicy. Vänligen kontakta vår säljavdelning.” Jag kommer att avinstallera programmet, utan saknad, om jag inte snabbt kan få problemet löst.

Jag håller med dig om att det låter som ett väldigt konstigt påstående, och jag har aldrig tidigare hört att någon har råkat ut för det. Jag kan inte ens gissa hur de har kommit fram till den saken.

Jag undersökte deras supportforum och det verkar som att en del användare för det mailet av olika anledningar, och det brukar vara två olika svar. När företaget själva svarar brukar det handlar om att ”maila mig så kollar vi upp det”, och när andra användare svarar brukar det vara ”eftersom du inte svarade på det första mailet med en förklaring stängde de licensen”. Så mitt svar får nog bli att du bör kontakta deras support, alternativt säljavdelningen vars adress tydligen ska finnas i det senaste mailet, och kolla vad de baserar sin slutsats på.


user-334708
Åskådare

    Tack för ditt svar. Det enda mail jag fått i frågan raderade jag genast eftersom det var så uppenbart absurt att det inte gick att uppfatta som seriöst. Den ”information” jag relaterade till i mitt tidigare inlägg dyker upp i form av ett par små textrutor utan någon adresshänvisning. Någon adress har jag alltså inte. Som sagt. Jag klarar mig naturligtvis utan eM Client men visst är jag lite nyfiken på hur man kan hamna så snett i sin slutledningsförmåga.

    Det håller jag med om. Bortsett från det frustrerande i situationen så är det en intressant händelse (eller vad man ska kalla det) att de får för sig en sån sak. Jag kan tyvärr inte ge dig någon direktadress till någon eftersom alla som håller på med support hos dem verkar svara med sina egna mailadresser, men testa att skapa en tråd på deras forum så borde det vara enkelt att fortsätta därifrån. De verkar trots allt ha bra support, även om supporten för gratisversionen inskränker sig till forumet.

    Forumet ’E-POST’ är stängt för nya ämnen och svar.