error:633 & Creators update

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 6 år, 9 månader sedan.
Skapare
eboni
Deltagare

Hej? Varför vill win 10 uppdateras med creators update hela tiden? Jag har win 10 home, creators update envisas med att installeras utan mitt medgivande. Har hänt 3 ggr. Varför får man inte välja om man vill, eller inte? Jag vill inte ha denna uppgradering p.g.a att min USB-sticka för internet inte fungerar under denna version, (error:633). Hur fixar man detta fel? Om jag inte missminner mig så kunde man i win 7, välja vad man ville ha för uppgradering, från en lista!! Med vänlig hälsning/Bosse

Det går till viss del att styra uppdateringarna om man har Windows 10 Pro, men den ”vanliga” versionen uppdateras automatiskt. Anledningen är att många användare är så dåliga på att uppdatera, eller gör det så sällan så att säkerhetshål aldrig hinner täppas i tid. Det är helt enkelt för att alla användare ska ha en så uppdaterad dator som möjligt.

Det är väldigt sällsynt att en uppdatering förändrar systemet så mycket att utrustning som har fungerat före uppdateringen inte gör det efter, men det verkar du ha drabbats av. Microsoft med medvetna om det här problemet och ska ha patchat bort det i uppdateringar släppte efter Creators Update, men då krävs givetvis att du kommer ut på internet för att kunna tanka hem de Windows-uppdateringar. Har du möjlighet att ansluta dator till internet på något annat sätt, till exempel med en nätverkssladd eller till ett trådlöst nätverk?

Forumet ’INTERNET’ är stängt för nya ämnen och svar.