Hjälp Vad är problemet ????

Detta ämne innehåller 12 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 7 år, 6 månader sedan.
Skapare
ejwert
Medlem

Får upp denna text ” Klassen har inte registreras ” när jag öppnar Chrome ,

får även detta när jag skall uppdatera ” Cubase ”

Vad är problemet och hur fixar man detta ????

 

Har du testat att återställa Chromes inställningar och se om det hjälper?

https://support.google.com/chrome/answer/3296214?hl=sv

 

Det finns många saker som heter Cubase, är det Steinberg-programmet du tänker på eller något annat?


ejwert
Medlem

    Ja, det är Steinberg ,Cubase musikprogram 

    Har du testat att återställa instllningarna (länken ovan)?

    Vilken version av Windows är det du använder?


    ejwert
    Medlem

      Windows 10

       

      Har du testat att återställa instllningarna (länken ovan)?


      ejwert
      Medlem

        Har tyvärr inte varit hemma,men jag skall testa imorgon ,hoppas det funkar…


        ejwert
        Medlem

          Nu har jag återställt inställningarna ,tyvärr utan förbättring.

          Skickar några skärmdumpar ;först Chrome 

           

          sedan Cubase ;

          Har du Chrome som standardwebbläsare? Testa i så fall att ändra standardwebbläsare och testa om det fungerar, så att vi vet om det är Chrome som är problemet eller om det är något i operativsystemet som trasslar.


          ejwert
          Medlem

            Har testat Mozilla Firefox som standard ,,,,OK

            Om jag går via startprogram för appar i Chrome ,då funkar Chrome,men om jag

            går från menyn lägst ner får jag denna text,,,,,

            Detta är tydligen ett ganska vanligt problem för Chrome, och det har hängt med under ganska lång tid utan att Google har lyckats lösa det hel toch fullt.

            Du skulle kunna testa följande och se om det hjälper:

            1. Tryck WIN+R, skriv MSCONFIG och tryck Enter.

            2. Gå in under fliken Autostart och klicka på länken Öppna Aktivitetshanteraren.

            3. Gå in under fliken Autostart, högerklicka på Google Chrome och klicka på Egenskaper.

            4. Gå in under fliken Kompatibilitet och klicka på knappen Kör felsökaren för programkompatibilitet.

            Låt sedan Windows göra sitt, och se omd et hjälper.


            ejwert
            Medlem

              Skall det vara CTRL+R,det funkar ej…………

              Helt rätt, det ska vara Win+R. Jag ändrar i ursprungliga posten.

              Forumet ’INTERNET’ är stängt för nya ämnen och svar.