Inaktiverat WiFi efter uppdatering till senaste Windows 10 (1709)

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 6 år, 2 månader sedan.
Skapare
lars sime961805
Deltagare

Efter uppdatering till Windos 10 (Creators Update 1709) Så har mitt WiFi blivit avaktiverat. Det skedde även förra gången uppdateringen till Windos 10  uppdateras. Efter samtal med microsoft så löstes problemet. Hur berättade dom inte dock.
Nu är det samma trassel. Vad i h-te ska jag göra? Knappen på datorm (med wifi symbolen) har ingen som helst funktion när jag trycker på den. Kollat att alla drivrutiner är uppdaterade. Om jag trycker på symbolen för WiFi så sager den AvAktiverat.

Man får då förslaget att aktivera Wifi igen MANUELLT…Inom 1 tim, 2 tim, eller 6 timmar—-???????????
Men vad i friden är det ??????? DEt funkar ju inte !!!

Snälla ge mej ett tips hur jag fixar detta. Microsoft fixade det tidigare. Men kön tdit är kilometerlång…

MYCKET tacksam för hjälp

// Lasse Sime

De två första sakerna jag skulle föreslå, om du inte redan har testat dem, är att söka efter och starta Felsökning och köra felsökningsguiden för Nätverkskort. Den brukar kunna lösa problem, och om inte annat kunna ge ledtrådar till vad det är som åstadkommer problemet.

Det andra är att besöka Microsofts supportavdelning för Wi-Fi-problem. De har både konkreta tips och länkar till andra förslag på vad du kan göra.

Forumet ’INTERNET’ är stängt för nya ämnen och svar.