Ingen Internetuppkoppling

Inte löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 6 år, 7 månader sedan.
Skapare
HaW
Deltagare

Varför kan jag inte komma in på Adobes sida, hela tiden får jag meddelande om att det inte finns någon Internetuppkoppling, men ändå är jag inloggad. Har även försökt att installera om programmet men det går inte.

Jag använder mig av Windows 10 / Chrome / WiFi / nätverk i hemmet. Kan en nätverkskabel mellan routern och min LapTop hjälpa eller vad kan felet vara på problemet ?

Testa med en nätverkssladd för att se om det blir någon skillnad.

Vad är det för program du försöker använda?


HaW
Deltagare

    Har provat med nätverkssladd utan att det hjälpte. Har även provat med att sätta USB-sticket direkt i datorn utan att det hjälpte.

    Det är olika program som jag har försökt att logga in i eller installera, t.ex. Adobe Reader DC, Epson XP-245 skrivare, McAfee. Jag får samma felmeddelande ”Internetuppkoppling saknas”, jag änvänder ju WiFi. Jag kan t.ex inte logga ut från Adobe Reader DC, se bifogade filer.

    Kan det inte vara något program eller möjligtvis någon nätverksinställning eller d.y. som det är fel på.

    Mvh // HaW

    Testa att söka efter och starta Felsök. Där kan du börja att köra guiden Internetanslutningar och se om den hittar någon ledtråd (eller löser problemet). Du kan även köra guiderna Inkommande anslutningar och Nätverkskort och se om det hjälper.

    Forumet ’INTERNET’ är stängt för nya ämnen och svar.