Problem med Office 2007 Pro efter senaste uppgrad. av win 10 Fall Creator 1709

Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 6 år, 3 månader sedan.
Skapare
[email protected]
Deltagare

Vi är nog många som har haft problem med att office 2007 Pro (Word och Excel) alltid gör en konfiguration innan det går att komma in i programmen. I Excel kommer även ett felmeddelande som lyder: stdole32.tlb med OK-knapp. därefter startar en konfigurering. Microsoft ger ju ingen support längre till detta Officepaket. MicrosoftEasyFix50780.msi fixade problemet i Word men inte Excel. Efter många timmars jobb tog jag bort alla uppdateringar (update for Microsoft office 2007 suites 32-bit edition) gjorda efter install. av ServicePack-3. Lät sedan Win Update installera dessa på nytt och nu fungerar det. På nästa dator med samma problem tog jag bara bort två uppdateringar. KB 2767916 och KB 3213649. Jag hade problem att avinstallera dessa uppdateringar i  windows update/uppdateringshistorik i första datorn, och fick endast bort dem med Iobits Uninstaller som jag samtidigt vill rekommendera. Dessa två uppdateringar togs sedan hem igen via update och ALLT FUNGERADE!!!! Jag har även hjälpt en bekant med samma problem.   //Bernt Nordgren Gällivare

Mycket bra jobbat att du lyckades hitta en lösning.

Forumet ’KOM MED DINA BÄSTA TIPS’ är stängt för nya ämnen och svar.