BD Antiransomware

Inte löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av PC-tidningen support PC-tidningen support 2 veckor, 4 dagar sedan.
Skapare
björna52
Åskådare

Hej

Jag har installerat BitdefenderAntiransomware och när jag stänger min dator kommer det upp ett meddeland om att jag ska skicka in en fil som heter ”Threat Scanner.dmp” för att någon ska undersöka felet men min fråga blir var ska denna fil skickas för undersökning? eftersom det inte framgår av meddelandet.

Jag har kört både ccleaner och Malwarebytes och får inga felmeddelanden upp?

MvH

Björn Nilsson

Jag gissar att den skickar informationen till Bitdefender. Filsuffixet dmp visar att det är en så kallad ”dumpfil” som innehåller körinformation som bara har ”dumpats” in i en fil, ungefär som en loggfil. Filen innehåller information om något fel som har hittats, och om min gissning är korrekt vill Bitdefender undersöka saken för att försöka ta reda på vad som är fel.


björna52
Åskådare

    Hej

    Felmeddelandet som kommer upp antyder att det är jag som ska skicka in den aktuella filen till Bitdefender och inte att filen redan skickats men jag vet inte till vilken adress som den aktuella filen ska skickas och det var till vilken adress filen ska skickas som var min fråga då detta inte framgår av felmeddelandet.

    MvH

    Björn Nilsson

    Ett förslag som dyker upp är att någon av programfilerna har blivit korrupt, och att det ska hjälpa att avinstallera programmet och installera det igen.

    Du måste vara prenumerant för att skriva inlägg i forumet