Fortsatt problen med CCleaner

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 6 år, 3 månader sedan.
Skapare
kalgus
Deltagare

Har tidigare skrivit om ett problem med CCleaner, att detta försöker ändra webbläsarinställningar till Firefox, där jag brukar använda IE och Edge omväxlande. Har en HP Compaq med W10 PRO. Ett tidigare svar var att felet berodde på någon inställning i min brandvägg COMODO Firewall 10 som jag har haft lång tid utan några problem. Har inte kunnat hitta någon sådan. Jag betraktade problemet som löst i och med att jag avinstallerade Firefox, kan vara tillräckligt med IE, Edge och Chrome. Men NEJ: Problemet kvarstår trots att jag avinstallerat Firefox! Väldigt mysko. En sak jag sett gällande CCleaner (nu version 5.38) är att det finns 2 program, ccleaner.exe och ccleaner64.exe, kan tänka mig att de två versionerna gäller för 32-bitars och 64-bitars. Min maskin är 64-bitars. Programmet går att starta med bägge filerna. Kan det gå att t.ex ta bort det ”felande” programmet och bara använda det andra? CCleaner är ett program som ni rekommenderar, därför tycker jag att ni på tidningen borde ha hållhake på detta. Det är väldigt irriterande att få onödiga felmeddelanden.  Tacksam för att få en verksam lösning!

Får du samma problem med bägge versionerna av programmet?

Att problemet finns kvar beror troligtvis på att avinstallationen av Firefox inte plockade bort alla inställningar för programmet, och CCleaner har hittat någon inställning för Firefox så att det tror att programmet finns kvar. Om du använde Windows inbyggda avinstallationsverktyg? Testa i så fall att använda exempelvis IObit Uninstaller för att se om det kan hitta de irriterande resterna.

Forumet ’PROGRAM’ är stängt för nya ämnen och svar.