Malwarebytes

Löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 6 år, 7 månader sedan.
Skapare
Änghem
Deltagare

Jag kör Windows10 och använder F-Secure virusprogram.

Sedan några år har jag använt Malewarebytes och det har alltid fungerat.

Efter sista uppdateringen till Creators uppdate så kan inte programmet starta

och jag får en textruta som säger: Unable to start. Unable to connect to service.

Vad är problemet?

Det beror på F-Secure som blockerar Malwarebytes från att kommunicera med internet och därmed förhindrar programmet att fungera om det ska. Det brukar räcka att du i F-Secure går in under Settings / Virus Protection (om du använder svenska borde det heta Inställningar/Virusskydd eller något liknande). Klicka på Exclude files from the scan… i nedre delen av programfönstret och lägg till  C:\Program Files\Malwarebytes\Anti-malware så att F-Secure helt enkelt hoppar över att kontrollera Malwarebytes.

Om det inte hjälper kan du behöva avinstallera Malwarebytes med deras egna verktyg MB Clean Tool för att rensa ut programmet fullständigt, uppdatera F-Secure till den senaste versionen och sedan installera den senaste versionen av Malwarebytes igen.

Forumet ’PROGRAM’ är stängt för nya ämnen och svar.