utskriftsbuffert 2

Inte löst
Detta ämne innehåller 9 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 6 år, 1 månad sedan.
Skapare
ingmar berthelsen
Deltagare

Utskriftsbufferten töms inte? se bif ”Skärmklipp”

Det finns en fråga ”Utskriftsbuffert” där svaret är att man ska se till att dessa processer körs:

print spooler

Remote procedure call

DCOM Server Process Launcher

De körs hos mig. Kan man tömma spoolern? Det finns en mapp windows\system32\spool\PRINTERS som innehåller en massa .TMP-filer

Vid omstart skrivs den äldsta i kön ut, men kön finns kvar??

Det är bra att de körs, men för att tömma utskriftskön behöver du tillfälligtvis stänga av Printer Spooler Service. När du har stoppat den tjänsten kan du gå in i C:\WINDOWS\System32\spool\PRINTERS och radera alla filerna. Sedan startar du Printer Spooler Service igen.

När jag då tömmer PRINTERS får jag bif felmeddelande – en hänvisning till ”printfilterpipelinesvc.exe”

???

Bifoga filer:

Vilken version av Windows är det du använder?

Var hittar jag ”version av Windows”?

Jag var lite otydlig – är det Windows 10 eller Windows 7 eller någon annan?

Windows 10.

Jag lyckades alltså inte tömma PRINTERS helt. Men nu verkar printerkön funka som den ska!?

 

Om det fungerar är det i alla fall ett steg i rätt riktning. Microsoft föreslår dessutom att titta på HP:s webbplats efter de senaste drivrutinerna och extraprogrammen för din skrivarmodell, plus att testa med automatisk start av Print Spooler (de beskriver visserligen för Windows 7 i den här tråden men principen är densamma i Windows 10).

Print Spooler står i läge ”Automatisk” som HP föreslår!

Kan det kanske hänga ihop med att jag har problem med att installera ”GreenCloud Printer”?

Det kan ha med saken att göra. Vad är problemet med GreenCloud Printer?

Forumet ’TILLBEHÖR’ är stängt för nya ämnen och svar.