Utskriftsbuffert

Löst
Detta ämne innehåller 4 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 6 år, 2 månader sedan.
Skapare
tvgunnar819246
Deltagare

Utskrift fungerar inte öht. I skrivaregenskaper förklaras detta med ”utskrivarbuffert inte aktiverad, aktivera denna eller starta om datorn”. Hjälper inte att starta om datorn: Var/hur startar men utskriftsbufferten? Någon som vet?

Dator Lenovo T420s med W10/1709

Testa att högerklicka på Windows-knappen och välj Datorhantering. Klicka på den lilla pilen vid Tjänster och program i vänsterkolumnen, och markera sedan Tjänster. Nu dyker det upp en massa tjänster i högra fönstret. Leta reda på Print Spooler och dubbelklicka på den. I fönstret som dyker upp ska du se till att tjänsten körs (klicka på Starta-knappen om den inte gör det) och att startmetoden är satt till Automatiskt. Klicka sedan på Verkställ och OK.
Gör sedan samma sak med tjänsterna Remote Procedure Call (RPC) och DCOM Server Process Launcher. Du kan eventuellt behöva starta om datorn, men sedan borde det fungera.


tvgunnar819246
Deltagare

    Det går inte ändå, printerspoolern stänger av sig efter varje startförsök. Det är nåt skumt här….


    tvgunnar819246
    Deltagare

      Problemet löstes genom återställning och ominstallation av Windows.

      Bistert att behöva ta till den metoden, men är man lite förutseende är det lyckligtvis en enkel sak att göra.

      Ämnet ’Utskriftsbuffert’ är stängt för nya svar.