Epost-tjänsten med Yahoo

Löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 6 år, 9 månader sedan.
Skapare
kalgus
Deltagare

Jag har en stationär dator HP med Windows 10 Pro, har fungerat bra hittills, de större uppdateringarna gjorda.
Jag ha problem med epost-tjänsten med Yahoo. Har använt denna felfritt i 18 år. Går ej att göra inloggning sen några dagar.  Detta gäller alla 4 webbläsare jag brukar använda, Int. Explorer, Edge, Chrome och Firefox. Väldigt problematiskt då jag använder Yahoo varje dag. Däremot fungerar Yahoos epost-app för min Samsungmobil (som tur är!).

När jag använder datorn får  jag ”Webbplatsen inte säker” för IE och Edge; ”Anslutningen inte privat” för Chrome. För Firefox får jag ”Connection not secure”  med upplysning om att ägaren av inloggningssiten har gjort en felaktig / oriktig konfiguration.  Har upplevt att det går att ”kapa” (fjärrstyra) en hel dator men inte en enskilt webbplats. Har någon upplevt samma sak? Jag har ett flertal anti-malwareprogram jag kör och uppdaterar regelbundet. Kanske något illavars-

lande program som kör i bakgrunden? Har Bitdefender, IOBit Malware Fighter, Malwarebytes Antimalware och Dito

Adwcleaner, som extra resurs Superantispyware. Har även det rekommenderade Emsissoft Energency Kit som komplette-

rande skydd. Tacksam för råd/hjälp.

 

Det handlar inte om det, utan att webbläsarnas ökade skydd gör att de varnar och protesterar på alla möjliga sätt när en webbplats (framför allt sådana som kräver inloggning) har dålig säkerhet. Webbläsarna anser helt enkelt att webbplatsen är för osäker att använda utan att verkligen varna dig ordentligt. Det är visserligen du som drabbas, men orsaken till problemet är inte du eller din dator, utan det är Yahoo.

Du skulle kunna testa att ändra adressen som du surfar till, om det står http:// före webbadressen, testa att lägga till ett s så att det i stället står https:// följt av adressen.

Forumet ’WINDOWS’ är stängt för nya ämnen och svar.