Installation av Malwarebytes’ Anti-Malware i Win XP

Inte löst
Detta ämne innehåller 9 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 7 år, 4 månader sedan.
Skapare
[email protected]
Deltagare

Det står i instruktioner för installation av detta program:

OBS! Under installationen ska du ta bort bocken vid Start free trial av Malwarebytes’ Anti-malware Pro

Frågan är hur man gör det i Win XP eftersom denna val inte dyker upp.

Har installerat i XP och efters ett tag står det att ”versionen gått ut”

 

Då får du avinstallera programmet och testa att installera det igen, då det är vid slutet av installationen som det alternativet dyker upp. Däremot kan den rutan vara relativt lätt att missa, och dess standardalterantiv är att aktivera testversionen av den fullständiga produkten i stället för gratisversionen.

Jag har avinstallerat och installerat på nytt men den finns nog rester kvar i XP från förra installationen eftersom den godtar inte versionen som ny utan det står som före omsinstallation att versionen gått ut.

Jag följde NOGA installationen kunde faktiskt inte hitta något val så som du beskriver.

 

//jouko

Om avinstallationen inte plockar bort allt (vilket det tyder på eftersom du så att säga installerar en redan utgången version av programmet) kan du behöva använda ett kraftfulla avinstallationsprogram för att avinstallera allting. Testa Revo Uninstaller (http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html) och det räcker utmärkt med gratisversionen.

Om det finns kvar filer som identifierar att du redan har programmet installerat, kan det också förklara varför du inte får upp alternativet att installera gratisversionen av Antimalware.


Lilian898
Medlem

    Jag har installerat Malwarebytes Anti-Malware och fick också bara en trialversion. Den går nu inte att avinstallera. Jag har försökt med ovanstående program plus två andra? Det står att det inte går att avinstallera, felkod 5 Åtkomst nekad. Hur skall man göra för att få bort detta program.

    I den här forumtråden länkas det till ett program som heter mbam-clean.exe (Malwarebytes AntiMalware Clean) och det är utvecklarens egna program för att ta bort alla spår av det. Testa att använda det och sedan göra en ny installation med den senaste versionen av programmet.

    https://forums.malwarebytes.org/topic/103051-error-code-5/


    Lilian898
    Medlem

      Tyvärr så fungerade inte det heller.

      Enligt Malwarebytes självs så är det kompletta förfarandet för att avinstallera programmet på XP att först gå in i Kontrollpanelen och Lägg till/ta bort program, och där avinstallera programmet som vanligt. Därefter måste man starta om datorn, och efter omstarten köra programmet mbam-clean.exe, då ska alla rester av programmet försvinna. Det är också viktigt att göra detta med ett användarkonto som har administratörsrättigheter.


      Lilian898
      Medlem

        Tyvärr fungerar inte. Jag har gjort allt enligt ovan men det hjälper inte. Få väl ha programmet kvar tills jag hittar en lösning.

        Du skulle även kunna testa att använda IObit Uninstaller och se om det programmet klarar uppgiften bättre.

        http://fordelszonen.pctidningen.se/iobit-uninstaller

        Forumet ’WINDOWS’ är stängt för nya ämnen och svar.