Strul Med 2018-05 Cumulative Update for Windows 10 Version 1803 for x64-based Sy

Löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 5 år, 11 månader sedan.
Skapare Airborne Frog
Airborne Frog
Deltagare

Hejsan!

Jag har suttit hela eftermiddagen med att försöka få 2018-05 Cumulative Update for Windows 10 Version 1803 for x64-based Systems (KB4103721) att fungera, men varje gång jag har installerat den (3 ggr), så funkar allt fram tills datorn ska starta om. Då funkar allt fram till Lenovo loggan, sen blir skärmen svart med den där snurrande ”grejen” och det har slutat med att jag efter 30, 40 och 45 minuter har tröttnat på att vänta och startat om datorn och fått gått tillbaka till installationen före jag gjorde updateringen (Restore Point). Nu har jag den f-n ”sittandes” och väntar på att jag ska starta om datorn så den kan bli installerad IGEN….

Om det inte funkar för 4:e gången, hur fasiken stänger jag av automatisk updatering…

Om det är till någon hjälp, så är datorn en Lenovo V5 10 med intel i5.

Testa följande om du har programmet Advanced System Care 11 installerat:

1. Sök efter MSCONFIG och starta Systemkonfiguration när den visas som sökresultat.

2. Klicka på fliken Tjänster.

3. Leta reda på Advanced System Care 11 och ta bort markeringen i rutan.

4. Klicka på OK.

5. Starta om datorn.

6. Försök att installera uppdateringen.

För att aktivera tjänsten igen, oavsett om uppdateringen fungerar eller inte, följer du guiden igen men markerar rutan i steg 3 och hoppas över steg 6.

 

Airborne Frog
Airborne Frog
Deltagare

    Tackar!!!!

    Det funkade utmärkt.

     

    Det var skönt att höra.

    Ämnet ’Strul Med 2018-05 Cumulative Update for Windows 10 Version 1803 for x64-based Sy’ är stängt för nya svar.