Windows Update släpper inte 1803

Inte löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 5 år, 11 månader sedan.
Skapare
vernerulrik
Deltagare

Försöker installera Funktionsuppdatering för Windows 10, version 1803. Efter 2 timmar fick jag meddelandet att ”Avira Anti Vir Det här programmet måste avinstalleras eftersom det inte är kompatibelt med uppgraderingen”. Jag får även meddelandet att jag ska avinstallera manuellt.

Avira Antivir är ett totalt hopplöst program att få bort från datorn. Nu har jag som sista utväg plockat bort alla spår av det från registret, men Windows Update vägrar fortfarande att installera 1803.

Det finns som jag ser det ingenting kvar nu i datorn av detta program. Så vad gör jag?

 

Får du fortfarande samma felmeddelande?

Försöker du göra uppdateringen via vanliga Windows Update, eller har du försök att använda exempelvis Windows Update Assistant?


vernerulrik
Deltagare

    Självklart använder jag ”vanliga” Windows Update. Det går inte att installera senaste uppgraderingen, Avira Anti Vir stoppar processen. Jag kan inte längre hittar var i min dator detta lömska program finns. Nu funderar jag på att installera om Windows 10 från grunden.

    Avira har släppt ett verktyg som ska ta bort allt som har med programmet att göra, du kanske ska testa att köra det om du inte redan har gjort det. Innan du gör det kan det även vara en god idé att både gå in i Aktivitetshanteraren och Tjänster för att undersöka om det ligger kvar någon process i bakgrunden.

    Forumet ’WINDOWS’ är stängt för nya ämnen och svar.