Forumsvar skapade


g5
Deltagare

    jaha, där ser man hur olika man kan tolka ett resultat.  För mig står det klart att om den gula rca.kontaken i NewPro inte ger någon bild (men väl s-video kontakten) medan samma kontakt ger bild i Magix 6, att det måste finnas ett troligt fel i NewPro stickan? Men strunt detsamma, det var en billig grej, och sådana skall man ju akta sig för

    Tack för att Du tog Dig tid med detta i alla fall


    g5
    Deltagare

      Tack för detta.  Jag kom en liten bit på vägen.  Det var kompatibilitet för ljud, vid en felsökning. Drivers enligt programmet för Vista 32/64 W7 32/64.  Räcker det för mitt operativa system W10/64.  Programmet går ej att stänga ner direkt, måste göras via aktivitetshanteraren. Tester:

      NewPro Scart kontakt Composit; ljud men ingen bild,/ composit kopplat direkt från spelarens kontakter ingen bild men ljud. Ljud från spelarens RCA kontakter och S.video ger ljud och bild. Bilden har i och för sig hygglig kvalitet men störs av ”vattenstämpel” som med regelbundenhet löper från vänster till höger i bilden. Mycket störande.  Jag har frågat Samsung men nuvarande personal har ingen kännedom om produkten …”än mindre när du använder tredje parts mjukvara.  Vår misstanke är att denna vattenstämpel ingår i någon sorts kopieringsskydd (DRM)”

      Magix 6.  Jag har fått igång den, Tydligen ett kontaktfel i videograbbern. Ger bild och ljud oavsett hur jag kopplar. Bildkvaliteten är dock sämre än i NewPro med ljusa linjer som löper nerifrån och upp.  Detta kan jag i viss mån hantera med PD12 rederigering av videobrus, medan New Pro störningen är för påfallande och störande.

      Frågan blir alltså varför blir det ingen bild med RCA gul på NewPro, varför dyker denna DRM upp med New Pro och inte i Magix 6


      g5
      Deltagare

        Ännu mer förvirrad! Det finns ett annat program i min dator som heter Debut? Var det nu kommit från. Känner igen namnet från tidningen.  Med lite meckande kan jag få även detta program att spela upp videon, men utan ljud!  Till ”påseende” Men det krävs registrering och tydligen också köp av programmet?


        g5
        Deltagare

          _?- Från Er webbutik. Framgick det inte i min första fråga? 99.272.236.94, faktura 3223476. Kontaktade kundtjänst som i e-post av 8/5 meddelade att man skulle komma tillbaka. Förvisso på danska, men det klarar en skåning. Ännu inget hört från dem, därför frågan till forumet, om jag kunde lösa det. Stickan heter NewPro. Kanske var det fel mjukvara som följde med. Varunr 911149. Inget större problem men jag tycker att en vara man köper skall fungera oavsett pris!


          g5
          Deltagare

            Ja enheten finns ”Honestech DVR 2.5” Högtalar ikonen lyser blå och inställningen kan föras upp och ner.Men om det därmed säger att det fungerar vete s-n, något ljud får jag inte vare sig genomhögtalare eller hörlurar. Felsökning hittade problem ”allmän ljuddrivrutin identifierad, med varningstriangel”.  Sedan kommer en lång lista med ”problemet hittades inte”  Koll  i enhetshanteraren visar inga problem och senaste drivrutinerna används, dock visas inte denna enhet separat. Laddade ner Unknown Device Identifier som hittar denna enhet, men utan angivande av drivrutinsfel. Ja jag har kollat med åtskilliga sladdar, olika scart kontakter och också direkt med RCA kablar i bandspelaren.  Bandspelaren är en Samsung Dual DVD/VCR  V-5500. Ser ut som om jag måste köpa en ny Magix, lite synd för bildkvaliteten i denna Honestech är bättre än i Magix ”6” Jag kan också påpeka att det fungerar perfekt med scart till TV


            g5
            Deltagare

              W10


              g5
              Deltagare

                Egentligen löste jag problemet på ett annat sätt, men tack vare det svar jag fick.  Jag var nämligen rädd för att installera om programmet med risk att förlora min licens.  Jag fick  i stället instruktion av Malwarebytes att göra två justeringar i F-Secure.  En i Deep Guard (lägre säkerhet) och göra undantag för 6 Malwarebytes .exe program. Och det fungerade. Tack Malwarebytes för det, och så hoppas jag att jag inte gjort min säkerhet för låg. Jag såg i tidningen att det inte vara bara jag som råkat ut för detta Run Time Error

                TACK


                g5
                Deltagare

                  Tack för det sista svaret. Som fick mig att använda Windows Live Mail igen. Det fungerade med Telia men inte med G-mail där jag fick svar att den inte kunde hitta servern.och WLDcore.dll saknades. Då fann jag på annat ställe att i W10/Winddows Live låg denna fil och WLDlog.dll i ”Shared”  men inte i ”Mail” Nu begriper jag inte vad detta är men Jag kopierade över dessa två filer till ”Mail” och det tycksfungera.  Jag har noterat Thunderbird om jag skulle få problem igen, men jag vill inte ha för många program tillgängliga

                  Stort tack


                  g5
                  Deltagare

                    Graeca sunt non leguntur

                    Jag vet inte hur man synkronisera e-post . jag vet bara att W10 mappen fungerade ca 7 dagar i min nya PC.  Enlligt Windows support är W10 appen en förenklad e-post och man kan i stället använda Windows Live också i W10, och så har jag gjort.  Men vad jag förstår från annat håll kommer Windows inte att upprätthålla Windows essential med support etc.  Om jag bara kunde begripa vad som hänt, alla kontouppgifter stämmer .

                    Eftersom jag inte hittar någon hjälp här lägger jag ner ärendet


                    g5
                    Deltagare

                      inte felmeddelanden utan ”det gick inte att hitta något att visa här” inkorgen g-mail, och ”inte synkroniserat ännu ” skickat g.mail.  Telia kontot har jag temporärt tagit bort från appen.  Telia har något som de kallar e-post assistenten, troligen supportassistenten, som skall lösa inställningen av telia e-post.  Kontakt med Telia ger vid handen att detta hjälpmedel dock inte fungerar med windows appen.  Det hela är märkligt.  Det fungerade i ungefär en vecka i denna nya dator, g-mailen direkt telia kontot efter lite bökande i kontot, men helt utan assistans av Telia (upplevt detta tidigare från Teia) – Kunde jag bara finna ut; är det en inställning eller skall jag ta datorn under armen och kå tillbaka till affären!


                      g5
                      Deltagare

                        I anslutning till min ursprungsfråga. jag har kört  dism och scannow och fått till svar ”found corrupt files and succesfully repaid them” – men det hjälpte inte


                        g5
                        Deltagare

                          IMAP och SMTP


                          g5
                          Deltagare

                            Tack – Jodå, jag har provat alla usb portar på datorn  både 2 och 3 – och jag har anslutit hårddiskar och usb-minnen – utan problem – jag har en sony hd kamera som skött sig fint på dessa usb-portar