MEJL GÅR INTE ATT FLYTTA EFTER DE ÄR ÖPPNADE – 365

Inte löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 2 år, 11 månader sedan.
Skapare
helennnn
Åskådare

Har outlook 365, och efter nån uppdatering för ganska längesen så krånglar det.

1 öppnar mejl och läser det

2 stänger mejlet

3 vill dra mejlet till rätt mapp – det går inte. Jag måste stänga ner outlook och öppna igen för att kunna spara ner i rätt mapp.

Det kan också hända när jag öppnat mejlet /ändrat ämnesraden/sparat och sen vill dra till rätt mapp

 

 

Det änder inte alltid men flera gånger om dagen.

Någon som har ett tips

Jag börjar med den vanligaste motfrågan – har du kollat så att du har den senaste versionen av programmet? Det är ju lite fånigt i Office-programmen att de hyser en viss ovilja mot att uppdatera sig själva, så man brukar få göra det själv genom att gå in i Arkiv / Office-konto och använda funktionen Office-uppdateringar.

När du säger att det inte går, skulle du kunna beskriva det lite närmare? Får du ett felmeddelande eller vad händer (eller inte händer)?

 


helennnn
Åskådare

    Jag har version 2104, det står att den uppdateras automatiskt. Hoppas att det är den senaste.

    lägger med en bilaga hur det står. Provade just att spara ner mejlet som kom från dig, efter jag öppnade det och då kom denna text.

    Det är den senaste stora versionen iaf eftersom det är 2104, jag skulle ändå rekommendera att du gör en manuell sökning för att dubbelkolla.

    Det felmeddelandet brukar dyka upp den så kallade PST-filen, det vill säga filen där Outlook lagrar all e-post och liknande information är skadad och inte fungerar som den ska. Microsoft har en bra guide som beskriver hur den kan repareras.

    Forumet ’E-POST’ är stängt för nya ämnen och svar.