Eftersom Comhem la ner E-post tjänsten, så har jag nu blivit tvungen att använda Gmail.
När jag får ett meddelande, typ när jag köpt något på internet, så finns där en ”knapp” man kan klicka på för att se orderbeställningen m.m på nätet.
Problemet är att när jag trycker på denna knapp på min stationära dator med Windows 10, så händer ingenting, men om jag gör samma sak på min mobil, så kommer jag ut på nätet automatiskt.
Varför funkar det på tfn och inte på datorn?
På min gamla E-post funkade det utan problem. Kan det vara nån inställning i brandväggen eller virusprogrammet?
Använder du webbmail på datorn eller använder du något e-postprogram?
Jag öppnar via knappen Mail på min dator och väljer Gmail i kolumnen längst till vänster.
Har du kontrollerat så att du har en webbläsare inställd som standardapp? (Inställningar / Appar / Standardappar)
Om du använder någon annan webbläsare än Edge, testa att byta till Edge och sedan ändra tillbaka igen.
Har provat att byta webbläsare, men det hjälpte inte.
Det går inte ens att öppna den blåa direktlänken till ert forum, som ni skickat.
Kan det vara nån inställning på Gmail?
Kan jag lägga till Gmail till Windows Live Mail?
Och hur gör jag då i så fall?
Har använt det så länge att jag tycker att det är lättast att använda.
Har du manuellt testat så att du har den senaste versionen av Windows (med hjälp av Sök efter uppdateringar) och av E-post-appen genom att gå in i Store och titta på appen?
Det du absolut inte ska göra är att använda Live Mail, det programmet är nedlagt och en säkerhetsrisk att använda.
Bytte till appen du länkade till, så nu funkar det.
Tack för hjälpen.
Skönt att det löste sig.