Uppdater autentiserningsuppgifterna I outlook

Löst
Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 5 år, 6 månader sedan.
Skapare
tvgunnar819246
Deltagare

Varje dag kl 14.27 får jag ett meddelande om uppdatering av autentiseringsuppgifterna i Outlook ”det verkar som vi inte har tillåtelse att hämta mejl från gmail, vänligen reparera felet”!

Jag kan inte hitta några konstigheter, mejlen hämtas från Hotmail och gmail. 2 konton finns i inkorgen.

Det skulle vara bra om man fick reda på exakt vad som är fel och inte bara ”laga felet”.

Har jag uppfattat rätt att Outlook hämtar meddelanden trots meddelandet? Det går inte att klicka på meddelandet när det visas?


tvgunnar819246
Deltagare

    Jag fick alldeles nyss ett nytt likadant meddelande. (17.40)

    Nej, det går inte att klicka på meddelandet.

    Inkorgen hämtar alla mejl vad jag kan se.

    Har du kontrollerat så att alla inställningar för kontot är korrekta?

    Och bara för att dubbelkolla – det är Outlook-klienten du använder och inte den inbyggda appen E-post i Windows 10?


    tvgunnar819246
    Deltagare

      Jag använder den inbyggda appen i W10.

      Igår gick jag in i inställningar för Outlook och valde ”återställning” och därefter kopplade gmailkontot på nytt.

      Än så länge har jag inte fått något felmeddelande!

       

      Aha, du använder med andra ord inte programmet Outlook utan appen E-post. Det kanske förklarar saken. Om problemet dyker upp igen så testa att följa den här guiden hos Google. Google tycker att den appen har undermålig säkerhet så de blockerar E-post-appen om du inte aktivt säger åt Gmail att det är okej.

      Forumet ’E-POST’ är stängt för nya ämnen och svar.