Gratisprogram meb Microsuft Store skall ha 149Kr.

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 4 år, 2 månader sedan.
Skapare
user-327583
Åskådare

Jag har laddat ned Heminredningsprogrammet Sweet Home 3D, men när programmet skall installeras på dator kommer det upp en Stor svart informationsruta.

Denna ruta innehåller varning för att ladda detta program säkert är att betala 149 kr från Mikrosoft Store.

Kan jag komma runt denna varning utan att göra något fel

Vad skiller de båda alternativen,riskerar jag virus och andra olägenheter i datorn och hur länge är det fritt med PC-tidningens program.

Tacksam för svar snart.

MVH

Hjalle J

Det låter som att du har installerat, eller håller på att installera, fel version av programmet. Det är nämligen inte Store-versionen av programmet som ska installeras utan den som ligger i Fördelszonen. Det kan dock vara lätt att missa, för när man startar versionen som ligger i Fördelszonen kan eventuellt rutan på bilden dyka upp och föreslå att Store-versionen ska installeras, men det förslaget ska man strunta i genom att klicka på Fortsätt installera från utanför Store. Då installeras den så kallade skrivbordsversionen och sedan är det bara att börja bygga.

Bifoga filer:
Forumet ’FÖRDELSZONEN’ är stängt för nya ämnen och svar.