Kan inte hämta från fördelszonen

Inte löst
Detta ämne innehåller 16 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 4 år, 7 månader sedan.
Skapare
musti624646607
Åskådare

Jag försöker att hämta program från fördelszonen men blir stoppad av mitt Malwerebytes program. Hur gör jag för att kringgå detta?

JOn


musti624646607
Åskådare

    Har fixat problemet nu. Installerade Magical Jelly Bean Keyfinder och detta program skulle hitta mina produktnycklar i min pc. Hittade inte en enda produktnyckel utom windows. Det står längst ner att programmet har funnit 474 ”saker”Det jag kan hitta är en sida med bara ”rapakalja”. Några produktnycklar kan jag inte hitta. Gör jag något fel eller vad? Tacksam för tips. Skickar med en fil som visar vad jag får fram av programmet

    JOn

     

    Bifoga filer:

    Testa att använda Produkey i stället, Magical Jelly Bean Keyfinder är fruktansvärt gammalt vilket kan förklara problemet.


    musti624646607
    Åskådare

      Tack för svaret.

      Det är inte Windows produktnyckel jag är ute efter. Programmet skulle hitta alla produktnycklar som hör till olika betalprogram man har i datorn.Ex Ashampoo osv. Låter ju fantastiskt ifall man har tappat bort dem eller skall installera om datorn osv. Finns det något annat program som har den funktionen som kan rekommenderas. Jelly Beam har ni förresten rekommenderat i ert senaste nr.

      JOn

      Har du testat Produkey, det ska göra samma sak men hittar förhoppningsvis mer.

      Jag tror att den som rekommenderade programmet har missat att det har blivit lite till åren. Det är inte nedlagt vad jag vet, det var bara länge sedan det hände något med det.


      musti624646607
      Åskådare

        Har nu testat Produkey.  Hittade inte många produktnycklar. Hittade ett annat program Recover Key som tyvärr är ett betalprogram. Testade dock demoprogrammet och detta hittade rubbet. Där har man i demoversionen strukit dom sista siffrorna i regnycklarna. Man får snällt betala för att få fullständiga nycklar. Synd på ett så bra program. Ganska dyrt också

        JOn

        Ett annat program som du kan testa är Belarc Advisor. Det verkar kompetent och är gratis, men jag vill understryka att jag inte har någon erfarenhet av programmet så du för själv avgöra om du vågar testa det.


        musti624646607
        Åskådare

          Jag avslutar ämnet nu. Har testat flera program som skall ha samma egenskaper. Ingen av gratisprogrammen fungerar bra.

          JOn

          Det är mycket besynnerligt. Jag funderade på om det kunde bero på ifall Microsoft av säkerhetsskäl hade gjort några ändringar som ”saboterar” den här typen av program. Efter att ha läst flera artiklar från så sent som en vecka sedan handlar om både Belarc och Jelly Bean och att de är de bästa gratisprogrammen, så skulle jag nästan gissa att det är någonting med med din dator som ”ställer till det”. Inte för att din dator skulle ha drabbats av något unikt problem, det är säkerligen fler som har samma problem, men någonting med din dator verkar göra att de inte fungerar.

          Använder du något säkerhetsprogram som kan blockera den typen av tillgång till systemregistret, till exempel något program som ska skydda mot ransomware?


          musti624646607
          Åskådare

            Jag har Malwerebytes Premium. Vad skulle jag göra åt detta isåfall?

            Som experiment, testa att stänga av Malwarebytes för att se om det blir någon skillnad.


            musti624646607
            Åskådare

              OK. Skall testa lite senare.

              JOn

              Berätta gärna hur det går. 🙂


              musti624646607
              Åskådare

                Har nu testat. Inget nytt. En annan fråga: På mitt malwerebytes abonemang står det automatisk förnyelse. Har inte förstått det. Har nu letat efter hur jag kan ändra på detta men hittar ingen plats att göra detta på. Vill nämligen avsluta abonemanget sedan det gått ut om två månader. Tips?

                JOn

                Det är inte så enkelt som man skulle kunna tro. De har en guide på den här sidan, men enkelt uttryckt finns den en länk i e-postmeddelandet som skickades ut efter betalningen. Om du inte har det kvar så har de

                Om du inte har det meddelandet kvar så har de en länk på den sidan som hjälper dig.


                musti624646607
                Åskådare

                  Tusen Tack. Har nu sagt upp programmet. Fantastisk support ni har.

                  JOn

                  Forumet ’FÖRDELSZONEN’ är stängt för nya ämnen och svar.