Programmet CDex

Inte löst
Detta ämne innehåller 6 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 år, 4 månader sedan.
Skapare
user-575756
Åskådare

Hej!

Jag får felmeddelande Opening Connection
Failed to make connection, please check network/proxy settings när jag startat CD-skivan och tryckt på förstoringsglaset (som enligt anvisningen ska hämta skivinformation)

Det beror på att programmet inte kan ansluta till den server där den vill hämta information. Om internet fungerar för dig bortsett från med det här programmet, testa att vänta ett tag och försök igen för det vara något trassel på deras sida av internet.


user-575756
Åskådare

    Har väntat och försökt igen. Har även avinstallerat programmet och installerat på nytt

    Vilken version av Windows är det du använder?


    user-575756
    Åskådare

      Windows 10 version 2004

      Det har släppts en uppdaterad version av programmet som tydligen ska ha fixat problem med just 2004. Jag ska säga åt redaktionen att uppdatera versionen i Fördelszonen.

      Nu har jag varit i kontakt med redaktionen som kortfattat säger att de avvaktar en ny version. Anledningen är att versionen som finns i Fördelszonen fungerar för de flesta användare, även med 2004-versionen av Windows. Den nya versionen av CDex ska visserligen ha löst det problemet men ska tydligen ge massiva utslag för det som kallas ”potentiellt oönskade applikationer (PUA)” vilket i sig inte behöver betyda att det är farligt men vi vill i största möjliga mån bespara er läsare från att få sådana varningar om det går att undvika. Just nu väntar vi på en ny version som förhoppningsvis både ska fungera med 2004 och inte ge en massa varningar.

      En annan sak som du kan testa är att uppdatera Windows till den senaste versionen, jag vet inte om det löser problemet men det är ju alltid säkrast och trevligast med en uppdaterad Windows-version.

      Forumet ’FÖRDELSZONEN’ är stängt för nya ämnen och svar.