När jag starta Toucan så händer detta ?
Vad är fel ?
Bifoga filer:
De två vanligaste anledningarna till det problemet är följande:
1. Windows är inte uppdaterad med den senaste versionen, i det här fallet 20H2 om du kör Windows 10.
2. Det har släppts en uppdaterad version av programmet som för tillfället finns på utvecklarens hemsida. Hur du uppdaterar programmet hittar du mer information om här.
Det är som sagt de två vanligaste anledningarna. Löste de ditt problem?
Hej !
Har den sista windows och gjorde som du skrevf ,men får samma ruta som kommer upp?
Vh Uffe
Vad händer om du i experimentsyfte testar att kopiera Toucan till skrivbordet och startar programmet där?
Hej igen!
det blev samma resultat , rutan kommer upp
Den senaste versionen av Toucan är version 3.1.8.1, är det den du använder?
det är den versionen
Mycket besynnerligt, än så länge har jag bara hittat lösningar där användare rapporterar en av två lösningar: uppdatera Toucan till v3.1.7 (sedan har även v3.1.8 kommit) eller uppdatera Windows till v1909 så har det försvunnit utan andra åtgärder.
Vad använder du för säkerhetsprogram på datorn?
avast
har provat att slå av det ,tyvärr samma problem
avast
har provat att slå av det ,tyvärr samma problem även försökt med att köra som administratör.
Vad har du fler för säkerhetsprogram?
Hej !
bara windows
problemet är kvar
Kan du dubbelkolla så att det verkligen är version 20H2 av Windows som du använder?
Godmorgon !
Ja har kollat igen20H2
uffe
Det verkar som att det handlar om ett långvarigt med ovanligt problem, och det verkar inte finnas någon uppenbar patentlösning att lösa det. De flesta som har löst problemet verkar ha gjort det helt omedvetet genom att uppdatera saker och ting, men det råder många bud på vad som behöver uppdateras, allt från .Net-versioner till Windows till själva Toucan-programmet, medan andra har behövs uppdatera Malwarebytes och andra tredjeparts säkerhetsprogram mot ransomware et cetera. Men ingen verkar ha kunnat räkna ut exakt vad som orsakar problemet.
Använder du 32- eller 64-bitars Windows? Använder du Malwarebytes eller något annat tredjeparts säkerhetsprogram utöver Windows egna? Vad har du för inställningar i Windows Defender, främst för App- och webbläsarskydd och för Skydd mot virus och hot?
Hej igen !
Har hitta lösningen på problemet. Norton va problemet, tänkte inte på att jag hade norton.
Tog bort den och bytte till avast ,nu fungerar usbet som det ska.
VH Uffe