Toucan

Inte löst
Detta ämne innehåller 16 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 år, 1 månad sedan.
Skapare
user-403742
Åskådare

När jag starta Toucan så händer detta ?

Vad är fel ?

De två vanligaste anledningarna till det problemet är följande:

1. Windows är inte uppdaterad med den senaste versionen, i det här fallet 20H2 om du kör Windows 10.

2. Det har släppts en uppdaterad version av programmet som för tillfället finns på utvecklarens hemsida. Hur du uppdaterar programmet hittar du mer information om här.

Det är som sagt de två vanligaste anledningarna. Löste de ditt problem?


user-403742
Åskådare

    Hej !

    Har den sista windows och gjorde som du skrevf ,men får samma ruta som kommer upp?

    Vh Uffe

    Vad händer om du i experimentsyfte testar att kopiera Toucan till skrivbordet och startar programmet där?


    user-403742
    Åskådare

      Hej igen!

      det blev samma resultat , rutan kommer upp

      Den senaste versionen av Toucan är version 3.1.8.1, är det den du använder?


      user-403742
      Åskådare

        det är den versionen

         

        Mycket besynnerligt, än så länge har jag bara hittat lösningar där användare rapporterar en av två lösningar: uppdatera Toucan till v3.1.7 (sedan har även v3.1.8 kommit) eller uppdatera Windows till v1909 så har det försvunnit utan andra åtgärder.

        Vad använder du för säkerhetsprogram på datorn?


        user-403742
        Åskådare

          avast

          har provat att slå av det ,tyvärr samma  problem


          user-403742
          Åskådare

            avast

            har provat att slå av det ,tyvärr samma  problem även försökt med att köra som administratör.

            Vad har du fler för säkerhetsprogram?


            user-403742
            Åskådare

              Hej !

              bara windows

              problemet är kvar

               

              Kan du dubbelkolla så att det verkligen är version 20H2 av Windows som du använder?


              user-403742
              Åskådare

                Godmorgon !

                Ja har kollat igen20H2

                uffe

                Det verkar som att det handlar om ett långvarigt med ovanligt problem, och det verkar inte finnas någon uppenbar patentlösning att lösa det. De flesta som har löst problemet verkar ha gjort det helt omedvetet genom att uppdatera saker och ting, men det råder många bud på vad som behöver uppdateras, allt från .Net-versioner till Windows till själva Toucan-programmet, medan andra har behövs uppdatera Malwarebytes och andra tredjeparts säkerhetsprogram mot ransomware et cetera. Men ingen verkar ha kunnat räkna ut exakt vad som orsakar problemet.

                Använder du 32- eller 64-bitars Windows? Använder du Malwarebytes eller något annat tredjeparts säkerhetsprogram utöver Windows egna? Vad har du för inställningar i Windows Defender, främst för App- och webbläsarskydd och för Skydd mot virus och hot?

                 


                user-403742
                Åskådare

                  Hej igen !

                  Har hitta lösningen på problemet. Norton va problemet, tänkte inte på att jag hade norton.

                  Tog bort den och bytte till avast ,nu fungerar usbet som det ska.

                  VH Uffe

                  Forumet ’FÖRDELSZONEN’ är stängt för nya ämnen och svar.