YCC365 kamera

Inte löst
Detta ämne innehåller 13 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 år, 5 månader sedan.
Skapare
user-573942
Åskådare

Hejsan

jag kan inte på något sätt få igång playback från det inköpta och installerade minneskortet. Det är formaterat och visar ”available”. Inspelning står i läge ”continuous”, vilket jag läste var rekommenderat. Är det inte meningen man ska kunna se inspelningar från minneskortet? Hur gör man?

Så, Efter den fria molnservicen hade gått ut, köpte jag en Renewal för 69USD. Efter ett par dagar försvann detta och jag kunde inte få tillbaka det. Vet ej varför. Så nu är 69USD bortkastade. Detta är ju alldeles hopplöst.

Jag har skrivit på deras forum, men man ska inte förvänta sig teknisk assistans, enligt forumet.

De hänvisar istället till stället man köpte kameran på. Det var ju PC tidningen. Så nu står mitt hopp och tro till Er.

Hälsningar

Mårten Losberg

Jag är inte riktigt säker på att jag hänger med i svängarna – är det kameran IPC360 du syftar på? Jag hittar nämligen inte något speciellt om YCC365.


user-573942
Åskådare

    Hej

    PC tidningens anonyma svar till mig gav verkligen ingen hjälp! Jag behöver lite fylligare svar och vederbörande supportperson får även vara snäll och identifiera sig med sitt namn. Det gör jag och det hör till hövlighet att inte vara anonym.

    Jag har köpt ett antal tidningar av er (6 eller 9 minns inte riktigt hur många)  och i ert erbjudande kunde jag köpa en liten övervakningskamera YCC365 till reducerat pris, vilket jag gjorde.

    Nu är utrustningen sedan cirka två veckor igång, kameran fungerar och registrerar som den skall. Nu har emellertid den korta fria molnlagringsperioden upphört. Därmed får man införskaffa ett minneskort istället, vilket jag gjort och installerat i kameran. Minneskortet är formaterat och igångsatt.

    Kameran fungerar och den visar både ”live” sekvens och spelar automatiskt in händelser som korta videosnuttar. Det går även att ”ta kort” genom kameran.

    Kortet fungerar, liksom att registreringarna hamnar som de skall. Jag kan se på tidslinjen att det finns registreringar av videosnuttar på minneskortet. Det går också fint att se de stillbilder som man tagit. Men jag kan inte på något sätt göra playback och se på de inspelade videosnuttar som registrerats. Detta är just detta problemet som jag vill ha hjälp med.

    Det går inte att få hjälp via kamerans supportsida. Jag har försökt. De hänvisar istället till säljaren, som är ni på PC tidningen.

    Jag ser fram mot utförlig hjälp med detta. I annat fal ber jag att få återlämna kameran och att ni returnerar pengarna.

    med vänlig hälsning

    Mårten Losberg

    Eftersom vi har haft flera olika kameror bland våra prenumerationserbjudanden, dock ingen som heter YCC365, försöker jag till att börja med ta reda på vilken av kamerorna det är du har. Är det den på bilden?

    Det finns däremot en app som heter YCC365 vilket är en annan sak.

    / Ove

     


    user-573942
    Åskådare

      Hej Ove

      tack för snabbt svar

      jag bifogar en bild på kameran. Det är inte den du visar på bilden. Köpet skedde för ca 3v sedan. Ni borde ha koll på ert kamerautbud från den tiden.

      Hälsningar

      Mårten

      Nu har jag undersökt saken och jag håller med om att vi borde ha bättre koll. I det här fallet har det dock blivit knasigt. Redaktionen brukar alltid skicka alla prenumerationsprylar så att vi ska kunna undersöka dem för att kunna svara så bra som möjligt. Jag frågade runt och det var ingen annan heller som kände igen kameran förrän vi hittade den i butiken. Den verkar med andra ord aldrig ha gått via redaktionen utan direkt till butik vilket orsakade en del förvirring.

      Jag får be att kolla upp saken så ska vi nog kunna reda ut det här. Jag får fråga ett par saker i blindo så länge så kanske vi kommer på något. Vad är det för adress till tillverkarens hemsida?

      Det finns som sagt en app som heter YCC365 men på butikssidan skriver de att ”Mobilappen NetCam kan laddas ner gratis” vilket jag uppfattar som att det handlar om en annan app när jag tittar i Play Store. Har du testat appen som heter NetCam ifall den har andra funktioner än YCC365?

       


      user-573942
      Åskådare

        Hej

        Vad heter du? Vem är det jag pratar Med?  Var nu vänlig underteckna dina svar med ditt namn!Jag har inte provat appen som du nämnde.  Jag använde appen som föreskrivs i bruksanvisningen. Bruksanvisningen har jag inte kvar. Jag är ganska säker på att kameran heter som appen dvs ycc365.

        Vad heter du? Vem är det jag pratar Med?  Var nu vänlig underteckna dina svar med ditt namn!

        Vänliga hälsningar

        Mårten Losberg

         


        user-573942
        Åskådare

          Hej Mårten här igen.

          Jag testade med min Sonyplatta som är Android. Med den fungerade playback utmärkt! Hittills har jag bara använt mig iPhone. Kan det vara ios som krånglar? Ej kompatibel? Jag har senaste ios på den.

          Hälsning

          Mårten

          Om det är Ios 14 du använder så kan det faktiskt vara själva operativsystemet som är problemet. Apple fick ganska mycket kritik när de släppte Ios 14 med väldigt kort förvarning till app-utvecklare, vilket gjorde att väldigt många utvecklare inte fick möjlighet att buggtesta och uppdatera sina appar före OS-lanseringen. Flera utvecklare gick till och med ut med uppmaningen att inte uppgradera operativsystemet förrän om ett par månader (räknat från lanseringen). Det kanske inte är så i just det här fallet, men det är en inte orimlig gissning.

          / Ove

          Nu har jag varit i kontakt med redaktionen och har lite mer att förtälja om förvirringen.

          Den kameran har aldrig varit någon prenumerationsgåva för PC-tidningen och vi har inte skrivit om den i tidningen, det var därför som ingen kände till den. Om den är inköpt i Bonnier-butiken Moreshop så är det butikens kundtjänst som hjälper till på adressen [email protected]. Om det är en prenumerationsgåva från en annan av Bonniers tidningar så är det den tidningen som har supporten.

          Med det sagt så försöker jag givetvis fortfarande hjälpa till så kanske det löser sig ändå.

          / Ove


          user-573942
          Åskådare

            Ove

            tack för delvis klarläggande svar!

            min minnesbild är fortfarande att kameran var villkorad av att jag köpte ett visst antal tidningar.

            men låt oss inte tjafsa om det. Jag förstår nu att felet orsakas av iOS. Finns det något jag kan göra för att lösa detta?

            undrar

            Mårten

            Om det är Ios 14 som orsakar problemet finns det egentligen bara en sak att göra – vänta tills antingen Apple patchar Ios 14 så att kompatibilitetsproblemet försvinner eller utvecklaren patchar appen så att den fungerar med Ios 14.

            En sak som kanske har med saken att göra (inte troligt men det kan vara värt ett försök. Kameran kan tydligen bara koppla upp sig mot 2.4 GHz Wifi. En del utrustning som jag har testat har haft den fåniga egenheten att enheten (i det är fallet kameran) och mobiltelefonen måste vara ansluta till samma frekvensband för att fungera. Jag tror som sagt inte att det är så här men testa att lägga över din Iphone på 2.4 GHz och se om det blir någon skillnad.

            / Ove


            user-573942
            Åskådare

              Ove

              tack för hjälp.

              nu har problemet fått sin lösning. Iochmed den senaste iOS uppdateringen, som kom i tisdags, så fungerar kameran nu perfekt!

              med vänlig hälsning

              mårten

              Skönt att allting ordnade sig.

              Allt gott.

              / Ove

               

              Forumet ’FÖRDELSZONEN’ är stängt för nya ämnen och svar.