CONNECTIFY (Nr 10/ 2018 sid 65)

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 11 månader sedan.
Skapare
bo tak
Åskådare

Jag installerade Connectify på min stationära PC-dator med 10 Mbit-internet genom en sladd i väggen, och tänkte att det skulle fungera som delning till den bärbara Mac-datorn i rummet bredvid. Mac-datorn har ingen internetanslutning, utan trodde att det skulle vara någon snillrik lösning genom elnätet.    Se bifogat.

Borde det fungera eller hur kan jag lösa det?

Google Chrome behöver inte uppdateras
Version 67.0.3396.87 (Officiell version) (64 bitar)

P Stenberg, [email protected]

Det är inte någon lösning för elnätet eller något sådant, det enda (om än praktiska) som Connetify gör är att skapa en så kallad hotspot som andra enheter kan ansluta till. Enkelt uttryckt installeras Connectify på en dator som har tillgång till internet, sedan väljer du att dela ut den internetanslutningen (en så kallad Hotspot) i form av ett trådlöst nätverk. Sedan kan andra enheter ansluta till det trådlösa nätverket som vilket annat trådlöst nätverk som helst.

Detta kräver givetvis att både din stationära dator och din Mac har nätverkskort för trådlöst nätverk.

Du måste vara prenumerant för att skriva inlägg i forumet