Videoredigering. Tidning nr.6/2019.

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 månader sedan.
Skapare
olle enock andersson
Deltagare

Kan du ge mig en bättre förklaring i sid 38/KLIPP BORT:

Fungerar ej. Skall ta bort reklam.

Jag kan försöka. Punkt 1 och punkt 2 i guiden behöver inte speciellt mycket förtydligande, där är det bara att följa instruktionerna. Punkt 3 är lite klurigare trots att den är korrekt eftersom den är aningen kortfattad, så jag testa att skriva en ny punkt 3.

(3) Klippet kapas i två delar [6] och det visas att streck på tidslinjen där uppspelningsmarkören är. Håll muspekare på strecket så att den ändrar utseende till två pilar (en som pekar åt höger och en åt vänster). Tryck ner vänster musknapp och håll den nedtryckt medan du flyttar den till den punkt där det du vill klippa bort börjar, där släpper du musknappen [7]. Flytta tillbaka muspekaren till uppspelningsmarkören och gör likadant en gång till men flytta till den punkt där det du vill klippa bort slutar och släpp musknappen [8]. Mellan start- och slutpunkten har det skapats ett markerat område. Högerklicka på det och välj Remove. Nu är det markerade området bortklippt.

Du måste vara prenumerant för att skriva inlägg i forumet