Dropbox

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 7 månader sedan.
Skapare
user-529640
Åskådare

Jag är medlem i två organisationer som använder dropbox.

Jag får nu meddelande att min Dropbox är full och erbjuds uppgradering till en hög kostnad.

Jag skapar inga egna filer på Dropbox utan skall endast läsa.

Vad händer om man fyller på med nya filer?

Kan jag då inte nå information som läggs till?

 

 

 

 

Jag antar att alla parter har egna individuella Dropbox-konton och har delat ut mappar mellan varandra?

Just den problematiken är inte något som jag har råkat ut för själv och jag hittar inget som beskriver just det hos Dropbox, så det får bli något av en gissning. Jag skulle tro att eftersom din mapp är full kan det inte läggas till något mer och därmed kommer nya filer inte att dyka upp förrän det finns tillräckligt mycket lagringsutrymme för att de ska få plats. Jag betvivlar nämligen att tjänsten skulle drista sig till att radera gamla filer för att få plats med nya (då skulle vad som helst kunna bli raderat utan att användaren har godkänt det), därför verkar det mer logiskt att det är nytt material som så att säga inte kommer fram. Att du inte skapar några egna filer spelar ingen roll i sammanhanget eftersom det är det faktiska lagringsutrymmet som räknas, inte vem som har gjort vad.

 

/ PC-tidningen support

Du måste vara prenumerant för att skriva inlägg i forumet