Kommer inte in på min bank

Inte löst
Detta ämne innehåller 10 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 4 år, 2 månader sedan.
Skapare
musti624646607
Åskådare

Hej

Jag har fått problem med Google igen. När jag försöker besöka min bank (Handelsbanken) får jag ett meddelande där det står internettjänsten är inte tillgänglig för närvarande. Så har det varit i många dagar. Har rensat webbhistorik osv från Google men det hjälper inte. Går jag däremot in via Microsoft Edge så fungerar det perfekt. Även Gmail strular ofta. Kan ni hjälpa mig? Har alltså Google som standardwebbläsare i min stationära dator.

Tacksam för hjälp

Jon

Bifoga filer:

musti624646607
Åskådare

    Skickar en skärmbild hur det då och då ser ut när jag vill öppna Gmail. Tycker google strular ofta numera

    Bifoga filer:

    Eftersom det fungerar med Edge verkar det som att det är något med din Chrome-webbläsare (som jag antar att du syftar på med ”Google som standardwebbläsare”?), exempelvis något tillägg eller liknande, som orsakar problemet. Testa att högerklicka på Chrome-ikonen och välja Nytt inkognitofönster bara för att se om det fungerar då. Om det gör det, starta Chrome som vanligt och stäng av alla tillägg. Fungerar det då också, aktivera tilläggen ett efter ett tills felmeddelandet dyker upp. Då vet du vilket tillägg som orsakar problemet.

     


    musti624646607
    Åskådare

      Tack för svaret.

      Ja jag menar chrome-webbläsare. Jag har nu prövat att utföra dina förslag men felet består. Tror du det hjälper att avinstallera chrome och installera om det? Gmail funkar också dåligt. Ofta dyker en text upp (oj nu blev det något fel) och sidorna öppnas inte. Ibland måste jag ge upp och stänga ner både gmail och datorn. Vid nästa försök kan det funka men inte jämt. Mycket trassel med chrome. . . Har du fler tips?

      Jon

      Det kan bli eventuellt bli nödvändigt att installera om Chrome, men först kan du testa att starta Chrome, klicka på de tre punkterna uppe i högra hörnet och välja Inställningar. Klicka sedan på Avancerat i vänsterkolumnen och klicka på Återställ och rensa. Där har du ett par alternativ som du kan testa. Förhoppningsvis kan det räcka att återställa standardinställningarna i stället för att installera om allting.


      musti624646607
      Åskådare

        Det är helt omöjligt att fixa detta. Rensningen du föreslår har jag gjort flertalet ggr utan resultat. Har nu installerat om Chrome helt och hållet och dessvärre är felet fortfarande kvar. Likaså gmail krånglar. Nu är goda råd dyra. Måste jag ge upp?

        Jon

        Det låter underligt att inte ens en nyinstallation hjälper. Möjligtvis att det hjälper att ta till med storsläggan – först utplåna varenda spår av Chrome med hjälp av Revo Uninstaller, sedan köra kompletta genomsökningar av datorn både med ditt antivirusprogram och med Malwarebytes för att slutligen installera Chrome igen.

        Ett annat råd som jag brukar bli oerhört frustrerad över när andra kommer med men som jag nu kommer att ge själv – eftersom det är så mycket problem med Chrome kanske du ska testa att använda Edge i stället, i varje fall tills vidare. Du skulle kunna testa nya Edge som släpptes för ett par veckor sedan om du inte redan har gjort det. Det går ju även att använda flera webbläsare parallellt så att du använder Chrome där det fungerar och Edge där Chrome trasslar.


        musti624646607
        Åskådare

          Jag ska prova nya Edge. Skall också ta till ”storsläggan”. Du får veta hur det har gått efter detta. Tack för hjälpen.

          Jon

          Lycka till.


          musti624646607
          Åskådare

            Har nu installerat nya Edge och där fungerar allt bra. Imponerande uppfräschning av Edge måste jag säga.

            Tack än en gång för suverän support

            Jon

            Jag gillar också nya Edge, Microsoft har gjort ett bra jobb.

            Forumet ’INTERNET’ är stängt för nya ämnen och svar.