Problem med "502: Bad Gateway för ConBee i Raspberry Pi 3+

Inte löst
Detta ämne innehåller 6 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 år, 5 månader sedan.
Skapare
Bellet205
Åskådare

Jag har en Raspberry Pi3+ och jag har också en ConBee sticka. Det fungerade bra med min lampor och mina små programsnuttar. Jag gjorde en uppdatering och då fick jag problem.

Jag är nybörjare på Home Assistant och jag gjorde en uppdatering i deConz som jag djupt ångrar. Efter denna uppdatering funkar inte enheten.

När jag skall logga in på deConz får jag upp ”502: Bad Gateway”. Jag har googlat men jag hittar ingen lösning. Jag upptäckte att det stor nginx 1.14.2 när rutanBad Gateway dök upp och jag tror att detta är en webbserver. Jag har också köpt en ny ConBee II sticka men med samma resultat.

Vad har hänt och jag är tacksam för hjälp.

Det stämmer att nginx är en webbserver i likhet med exempelvis Apache.

Nu vet jag inte vilka versioner av saker och ting du använder, men en del användare av deConz som har fått problemet verkar ha löst det genom att uppdatera till en nyare version (om det kan vara relevant i ditt fall), en del tvingades dock avinstallera den befintliga versionen och göra en ominstallation eftersom det inte fungerade att bara ”installera över” den tidigare installationen. En användare konstaterade att ”Yesterday I installed the first time the deCONZ integration and got also the Bad Gateway. Somewhere else I found a note to wait a few seconds (15) before clicking on the Phoscon button. That worked for me, but no idea why.

Sedan vet jag inte om nginx kan behöva uppdateras eftersom 1.14.2 är ganska gammal, den senaste stabila versionen är 1.18 och det arbetas på v1.19.


Bellet205
Åskådare

    Tack för snabbt svar.