Artikel 5-2019 VirtualBox virtualization enabled

Inte löst
Detta ämne innehåller 2 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  rossos 4 år, 8 månader sedan.
Skapare
hldpensionar
Åskådare

Jag har en stationär HP dator med AMD A10-6700 APU och WIN10, som fungerar, men har blivit ersatt av ny.

Min tanke är att med den gamla datorn pröva gamla WIN-versioner och program enligt artikeln i 5-2019. Jag får upp BIOS men hittar inget som liknar Virtualization enabled inställning. Har inte  AMD CPUer någon sådan inställning? I artikeln nämns bara Intel?

Fungerar VirtualBox och tilläggspaket utan att ändra något i AMD BIOS?

Det ska inte vara något problem i sig att köra VirtualBox på en AMD-maskin så länge den inte är allt för gammal. VirtualBox kan vara lite knixigt att använda men fungerar på en otrolig variation av datorer, det enklaste är helt enkelt att installera VirtualBox och testa, det borde fungera.


rossos
Åskådare

    Bokmärken/favoriter. Finns det något program i fördelszonen (eller någon annan stans) som kollar igenom bokmärken/favoriter om de fortfarande är aktuella/ ”up to date”? Jag vet att det funnits ett sådant program för länge sedan. Jag har många bokmärken/favoriter. Använder Google Chrome och Win 10.

    Forumet ’PROGRAM’ är stängt för nya ämnen och svar.