Mitt Office 2016 försvann efter Media Creation Tool skapad USB

Inte löst
Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 år, 11 månader sedan.
Skapare
user-541361
Åskådare

Tidning 7 sid 62 inspirerade mig hämta Media Creation Tool och göra en USB för att kunna hämta och installera win 10 igen. När allt var klart hade mitt office 2016 försvunnit som jag har kopplat till mitt MS konto (e-posten).

 

Har lagt flera timmar på att försöka ominstallera men utan resultat

Nu känner jag givetvis inte till alla detaljerna angående vad du gjorde med USB-minnet, men att Office försvann behöver inte vara något konstigt då en ominstallation av Windows rensar allt och installerar Windows som om det vore en ny dator.

Vad i ominstallationen av Office är det som trasslar, är det själva installationen av Office-paketet lägga in e-postkontot i Outlook, eller något annat?

Nu känner jag givetvis inte till alla detaljerna angående vad du gjorde med USB-minnet, men att Office försvann behöver inte vara något konstigt då en ominstallation av Windows rensar allt och installerar Windows som om det vore en ny dator.

Vad i ominstallationen av Office är det som trasslar, är det själva installationen av Office-paketet lägga in e-postkontot i Outlook, eller något annat?


user-541361
Åskådare

    Hej,

    jag gjorde enbart en USB för att i framtiden kunna ominstallera win 10 med hjälp av den skapade USB.

    När Datorn var klar med stegen på sid 62 hade mitt Office 2016 försvunnit

     


    user-541361
    Åskådare

      Har även försökt att via mitt mikrosoftkonto som jag har kopplat till mitt office 2016 att ominstallera men får svaret att produktokden redan är använd

       

      För att kunna aktivera Office igen kan du behöva följa den här guiden hos Microsoft.

      Forumet ’PROGRAM’ är stängt för nya ämnen och svar.