MS 365

Inte löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av  Mauri 2 år, 3 månader sedan.
Skapare
Mauri
Deltagare

Hej.

Jag har köpt en ny dator med Win11 och vill använda mitt MS 365 konto på den. Vad behöver jag göra?

Mauri

Det beror lite på vad du menar med göra, men om du vill installera programmen räcker det att surfa till http://www.office.com och logga in där, där finns bland annat möjligheten att hämta och installera programmen.


Mauri
Deltagare

    OK det låter bra. Hoppas det innebär att jag även har mina 1T i lagring kvar i molnet.

    Mauri


    Mauri
    Deltagare

      Jag har ett nytt problem när jag ska logga in på mitt MS konto. Eftersom jag har tvåstegsverifiering vill MS att jag använder authenticator på mobilen för att verifiera att det är jag. När jag gör det i mobilen vill den att jag ska ange min pinkod. När jag anger mobilens pinkod får ja som svar att koden är ändrad. Jag har inte ändrat min kod eftersom jag kan logga in på mobilen så är det den koden. Vad är det för pinkod MS vill ha? Hur kan jag ta bort tvåstegsinloggningen? Eller måste jag skaffa ett nytt MS konto? Microsoftsupporten är lika svår att få svar från som Fort Knox.

      Mauri

      Forumet ’PROGRAM’ är stängt för nya ämnen och svar.