Mycket väsen om filen f_00032b

Inte löst
Detta ämne innehåller 2 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 9 år, 5 månader sedan.
Skapare
wolvesdancin
Deltagare

Vid en rutinartad säkerhetsskanning upptäcker och ger min Norton 360 grönt ljus åt f_00032b. Detta trots att Norton i sin File Insight förklarar att filen är okänd och att det saknas tillräcklig information för att kunna bedöma dess tillförlitlighet. Filen tycks ha Nitro som ursprung. Jag har alldeles nyligen installerat en 14 dagars testversion av Nitro PRO 9. Kan det stämma att f00032b utgör en del av den installationen, eller har någon hacker använt Nitro PRO 9 som en ”trojansk häst” för att ta sig in i mitt system. Om Nitro PRO 9 vill jag säga att det programmet verkar effektivt för att transfomera pdf-filer till word-filer. Däremot är det särdeles obekvämt att när jag nu öppnar pfd-filer, kan jag bara göra det med Nitro PRO 9. Som, inte alls duger – anser jag – till att läsa pdf-filer.

Så jag har alltså två frågor. Dels: är filen f_32000b skadlig? Och hur kan jag framtvinga att Adobe Reader XI ges prioritet över Nitro PRO 9? Det kanske finns något program som är både billigare och bättre än Nito PRO 9? (Vilket var en tredje fråga).


wolvesdancin
Deltagare

    När jag kör sökprogrammen Search Everything respektive UltraSearch så går det inte att hitta filen f_00032b. Märkligt.

    Om du har laddar hem och installerat Nitro PRO 9 från den officiella webbplatsen förefaller det osannolikt att någon hackare skulle ha varit inne och gjort några dumheter med den. Man kan givetvis aldrig vara helt säker eftersom Nitro Software inte är något av de riktigt stora företagen i sammanhanget, men de framstår som seriösa.
    Att Norton 360 ger filen gröns ljus trots att den inte vet vad det är behöver inte heller betyda vare sig det ena eller det andra: det går inte att garantera att den är ofarlig och å andra sidan klassas den inte heller som känt farlig.
    Ställer man alla indicier mot varandra, skulle jag gissa att det är ofarligt.

    Det går inte att ge ett program prioritet över ett annat program i den mening du avser, däremot kan du ändra tillbaka filassociationen så att pdf-filer är associerade med Acrobat Reader genom att högerklicka på en pdf-fil och använda Öppna med-alternativet i menyn.

    Forumet ’PROGRAM’ är stängt för nya ämnen och svar.