Program New pro Video grabbar Model no:AA141101

Inte löst
Detta ämne innehåller 7 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 år sedan.
Skapare
user-343772
Åskådare

 

Jag köpte videograbbern av er för ett antal år sen.

Den blev tyvärr liggande, och när jag öppnar förpackningen är cd skivan sönder.

Det står version 2.1C på skivan och serienummer är på skivan.

Finns det någon möjlighet att ladda ner programmet?

Jag hittar inget när jag söker.

Det skulle vara roligt att komma igång i och med kursen i senaste tidningen.

Jag kollade med redaktionen och enligt dem så är den så gammal att det inte finns några kvar. Om det är den grabber som redaktionen säger att det handlar om borde den vara minst sex år gammal och enligt en av medarbetarna ska programmen och drivrutinerna inte heller fungera med nya Windows 10, men det vågar jag inte vare sig bekräfta eller dementera.


Tomas
Åskådare

    Hej

    Tidigare rekommenderade ni ett program som heter Format Factory som bl a kunde ladda hem videofilmer från nätet. (Youtube). Det programmet hade nån säkerhetslucka, så ni föreslog ett annat program Converter4Video. Detta programmet kan dock inte ladda hem Youtube filmer. Har ni inte något Video Grabber program?

    mvh

    Tomas

    Det beror lite på vad du menar med video grabber, en grabber (vanligtvis för filmer) brukar vanligtvis referera till hårdvara som används för att föra över exempelvis videofilmer eller liknande till en dator. Vad är det du har tänkt att göra?


    Tomas
    Åskådare

      Jag har deltagit i folkmusikkurs via internet. Kursledaren lägger ut noter och musik/videofilmer som man kan ta del av via Youtube. En del video har jag laddat hem för instudering, eget bruk,  när man spelar själv. Jag har kopierat URL:en och placerat den i Format Factory för hemladdning. Det blir bättre än att göra en ”skärmbildsinspelning”.

      mvh

      Tomas

      Jag antar att du är medveten om att det inte är tillåtet att hämta hem filer från Youtube utan upphovspersonens tillåtelse?


      Tomas
      Åskådare

        Som kursdeltagare betalar man för utbildningen. Det är endast då man får tillgång till i det  här fallet, noter, ljudfiler och video. Och man använder det för eget bruk. Praktiskt att kunna använda materialet offline vid övning.

        Det är tveklöst praktiskt, och jag tycker att kursledaren borde göra det tillgängligt för nedladdning via någon nedladdningstjänst just för det ändamålet.

        Forumet ’PROGRAM’ är stängt för nya ämnen och svar.