Säkerhetslarm

Inte löst
Detta ämne innehåller 11 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 år, 4 månader sedan.
Skapare
ingethor
Deltagare

Hej

Försöker då och då anmäla mig till pc-tidningens säkerhetslarm, men lyckas aldrig! Fyller i alla uppgifter men får inget mail där jag ska verifiera etc. Vad gör jag för fel?

mvh it

De två överlägset vanligaste anledningarna är att man antingen på något sätt har råkat skriva fel i e-postadressen (det kan till exempel vara lätt att missa ett mellanslag i början eller i slutet) eller att meddelandet som skickas hamnar i någon mapp för skräppost, antingen i e-postklienten eller redan på e-postservern så att det aldrig ens kommer fram till din e-postklient. Om det inte kommer fram till din e-postklient, har du testat att logga in på webbmail och undersöka skräppostmappar och papperskorgen där?


ingethor
Deltagare

    Har kollat allt detta men hittar inget svarsmail någonstans.

    mvh

    it

    Jag pratade med redaktionen som berättade att de precis har publicerat den här hjälpsidan för PC-tidningens Säkerhetslarm, den kanske kan vara till någon hjälp?


    ingethor
    Deltagare

      Tyvärr… försökt o försökt men ingenting hjälper.

      mvh

      IT

      Har du loggat in hos kundtjänst och kontrollerat att informationen som finns där stämmer och har samma e-postadress som den du registrerar?


      ingethor
      Deltagare

        Ja, har kollat hos kundtjänst och det är samma uppgifter som jag anger.

        Jag undersökte lite och när man surfar till Bredband.net så hamnar man hos Telenor, och på deras supportsidor står det bland annat att ”Sedan slutet av september 2020 ingår inte längre en mejladress i bredbandsabonnemangen från Telenor. För dig som sedan tidigare har en mejladress från Telenor funkar det så här:

        En spekulation är att det kanske är din e-postadress som kan vara orsaken. Det borde fungera eftersom de fortfarande har kvar ett visst mått av e-posttjänst, men det kanske skulle fungera bättre med en annan adress.


        ingethor
        Deltagare

          Jag har talat med Telenor och min e-postadr är OK och de hitta inget fel på servern som mottar min e-post. Svaret jag fick var att felet kanske finns i er server som inte släpper iväg e-post till mig. Kom att tänka på att jag förr i tiden fick e-post från er men har inte fått det sedan lång tid tillbaka. Kolla inställningarna på mitt konto och fann då rödmarkerat: ”det angivna abonnemangsnumret visas inte aktivt i våra poster”. Kan det va’ nåt?

          mvh it

          Du kan vara något på spåren, jag vet att det byttes abonnemangssystem för en tid sedan. Det kanske är så att du har ett annat prenumerationsnummer nu för tiden och att det är det som avses med meddelandet, ungefär som en klumpig formulering att det angivna inte är samma som det kundtjänst har registrerat hos sig. Jag vet att jag fick ett annat nummer i samband med ändringen. Tyvärr är det inte något jag kan kolla upp, om det du ser angivet på ditt konto är samma som det som visas på pappret du får tillsammans med tidningen måste jag tyvärr be dig ta kontakt med kundtjänst igen.


          ingethor
          Deltagare

            Har talat med kundtjänst som efter koll o annat säger att det ska vara fixat och att jag ska få kommande säkerhetsmeddelanden. Spännande!

            Tack för all hjälp

            mvh

            it

            Jag hoppas att det löser sig. Det ”lömska” med just de utskicken är ju att det kan ta några veckor mellan varje utskick, så man vet ju sällan om man har missat något eller om det inte har skickats något.

            Forumet ’SÄKERHET’ är stängt för nya ämnen och svar.