Installera appen IPC360 på Lumia 630?

Inte löst
Detta ämne innehåller 7 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 4 år, 6 månader sedan.
Skapare
user-470831
Åskådare

Hej!
Den 360-grad övervakningskameran som jag fick som premie från PC TIDNINGEN går inte att fungera på min smarttelefon: NOKIA Lumia 630 med OS: Microsoft Windows Phone 8.1, som tyvärr inte får support av Microsoft längre. ”Efter 11 juli 2017 är Windows Phone 8.1-användare inte längre berättigade till nya säkerhetsuppdateringar”
Det vill säga att jag inte kan installera appen ”IPC360” på min smarttelefon.
Kan ni hjälpa mig på något sätt med detta problem?
Uppskattat!

Du skulle kunna försöka installera IPCam Monitor eller någon liknande generell app för IP-kameror, men IPC360 finns inte till Windows Phone.


user-470831
Åskådare

    Jag har lyckat installera appen ”IPCam Monitor” istället för ”IPC360” på min smartphone men, för att registrera ett användarkonto, frågar appen om följande uppgifter:

    Camera name
    IP adress or hostname
    MJPEG stream URL
    Username
    Password

    Kan ni förklara vad jag ska fylla i alla de 5 krävande frågorna en och en? Gärna med exempel.
    Apropå ”IP adress” finns den som tillhör datorn och som jag fick från min Internetleverantör (ISP), och den som tillhör routern som börjar med 192.168… vilken av dem ska ja fylla i.
    Dessutom viken ”MJPEG stream URL” har kameran?
    Med vänlig hälsning!

    Det kan vara så att kameran har problem att arbeta tillsammans med andra appar än original-appen, eftersom den även hjälper till att konfigurera kameran. Troligtvis är det så att kameran tyvärr inte fungerar tillsammans med din telefon.


    user-470831
    Åskådare

      Jag vill inte köpa en ny mobiltelefon bara för att använda denna IP-kameran.

      ”Tyvärr.
      Jag gav upp. Pengar i sjön!”

      Tyvärr är det inte speciellt mycket som fungerar med Windows Phone, det fanns inte speciellt mycket ens när operativsystemet fortfarande levde. Men jag saknar fortfarande min Lumia 920, det var den trevligaste mobilen jag har haft.


      user-476789
      Åskådare

        Ska batteriet på ipc360 kunna driva den utan att man behöver ha kabeln inkopplad.

        Det får nog bli nej på den frågan eftersom ipc360 inte har något batteri.

        Forumet ’SMARTTELEFONER OCH SURFPLATTOR’ är stängt för nya ämnen och svar.