IPC 360

Löst
Detta ämne innehåller 13 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av markus-6b9a6c17ff804593 markus-6b9a6c17ff804593 3 år, 6 månader sedan.
Skapare
user-541926
Åskådare

Det går inte att installera IPC 360 till I phone se.

Kan du beskriva lite närmare – dyker det upp felmeddelanden eller vad är det som händer (eller inte händer)? Vad är det för iPhone du har och vilken version av iOS?


user-541926
Åskådare

    ingen kontakt, the account not exist. Telefon är Iphone SE


    user-541926
    Åskådare

      program IOS 13.4.1

      Har du skapat ett IPC360-konto och är helt säker på att du använder rätt inloggningsinformation?


      user-541926
      Åskådare

        Det var ett konto som jag försökte skapa, men det var ingen kontakt, ingen internet, fast jag hade full bredband hemma.

        Det låter som att utvecklaren verkar ha problem med sin tjänst för närvarande. I teorin är det nämligen synnerligen enkelt att skapa sitt konto i appen och sedan använda de inloggningsuppgifterna för att logga in på kontot. Är det fortfarande samma problem?


        user-541926
        Åskådare

          Det är samma problem. Jag ger upp.

          Nu har jag bara möjlighet att testa med Android, men får du upp en fråga om att det är viktigt att rätt region är vald när du försöker göra något i appen?


          user-541926
          Åskådare

            Nej. The account does not exist. När man går in på sing in.

            Det är mycket besynnerligt att det inte går att skapa ett konto, eftersom det enligt felmeddelandet inte existerar något konto. Jag har tittat på utvecklaren och enligt dem går det inte att skapa något konto via datorn utan allting styrs från appen vilket ställer till det i det här fallet. Har du möjlighet att testa att skapa ett konto på någonting som har Android och om det fungerar använda det kontot för att logga in? När jag testar på Android fungerar det nämligen, vilket gör det konstigt att det inte går med iPhone.


            user-496208
            Åskådare

              Nu har det gått några månader sedan det upptäcktes att det inte går att skapa något konto till IPC360 från IPhone. Eftersom jag testade idag får det väl konstateras att det inte lagts någon energi på att få problemet löst. Jag tänker ej inhandla någon andreoid bara för att kunna regga ett konto så alternativet är väl att kasta kameran i soptunnan.

              Jag har full förståelse för irritationen, tyvärr ligger det tekniska problemet hos tillverkaren som vi inte kan påverka. Jag såg att du tidigare tråden använde iOS 13, har du uppdaterat till iOS 14?

              Hej alla. Ledsen att jag inte har sett denna fråga förrän nu.

              Det låter konstigt att du inte ens kan skapa ett konto. Om du försöker följa stegen nedan och inte får det att fungera kanske du kan återkomma med var det går snett lite mer exakt.

              Jag provade kameran för första gången med min iPhone X nu och fick det att fungera, så här:

              1. Börja med att hämta appen IPC360 från App Store.
              2. I appen trycker du på den lilla länken Sign up, fyll i din e-postadress och tryck på knappen Obtain. Via mail får du en sexsiffrig kod som ska skrivas in i fältet Verification Code.
              3. Bocka för User agreement på samma sida och tryck på Next.
              4. Hitta på ett lösenord och repetera lösenordet i fältet under. Tryck på OK. Nu är kontot klart.
              5. Klicka på +-tecknet i appen för att lägga till kameran.
              6. Klicka på OK för att verifiera din plats, alltså Sverige.
              7. Tryck på Camera och välj Smart Mode.
              8. Strömsätt kameran så att den blinkar rött. Tryck på Next i appen.
              9. Appen ber dig nu skriva in lösenordet till det trådlösa nätverk som telefonen är ansluten till. Det är detta nätverk som kameran också kommer att vara ansluten till. Fyll i lösenordet till nätverket och tryck på OK.
              10. Håll telefonen nära kameran och se till att dra upp ljudvolymen i telefonen lite. Appen spelar nu ett pipande ljud för att överföra inställningarna till kameran.
              11. När det är klart ger du kameran ett namn och välj i vilket rum den ska sitta. Tryck på OK.
              12. Kameran börjar nu blinka grönt. Står det i appen att kameran är offline får du avsluta appen och starta om den.
              13. När kameran är online kan du välja den i appen för att se bilden den spelar in.

              Vänligen
              Markus Dahlberg, redaktör

              Forumet ’SMARTTELEFONER OCH SURFPLATTOR’ är stängt för nya ämnen och svar.