nerladdning av böcker; user 58661

Inte löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 2 år, 11 månader sedan.
Skapare
user-586612
Åskådare

Jag försökte Adobe Digital Edition men kom in i ett ”minfält”! Det måste finnas något enklare sätt för en datoranalfabet.

Mvh, Hasso

Om du bara ska använda böcker som inte är kopieringsskyddade ska det enligt Kobo räcka att ansluta ebokläsaren till datorn med en USB-sladd, trycka på connect/anslut på läsaren för att sedan kopiera böckerna till enheten på datorn som heter KOBOeReader (eller något liknande).


user-586612
Åskådare

    Jag följde inst., dragged and dropped  en book från Gutenberg till appen RakutenKobo på min dator och  kopplade bort usb kabeln till datorn, öppnade ”mina böcker” på kobon men boken kom inte fram.

    Mvh, Hasso

    Du ska kopiera boken/filen till den fysiska enheten, inte till en app om jag tolkar deras instruktioner rätt. Öppna Utforskaren på datorn och klicka på Den här datorn i vänsterkolumnen. Då visas bland annat dina hårddiskar och andra enheter som eventuella USB-minnen eller externa hårddiskar. Bland dessa ska det finnas en enhet som heter KOBOeReader. På min dator ser det ut som på bilden när jag ansluten min e-bokläsare.

    Bifoga filer:
    Forumet ’SMARTTELEFONER OCH SURFPLATTOR’ är stängt för nya ämnen och svar.