Windows 10 mobilen uppdaterad med 1703!

Inte löst
Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 6 år, 11 månader sedan.
Skapare
tozon
Deltagare

Nu kom ”Creators Update” i W-mobilen som en vanlig update och installerades på c:a 40 minuter, alltså betydligt snabbare än på någon av mina PC’n.

Har inte sett så stora förändringar men ljuden har förändrats något. Saknar att kontrollerat kunna se och justera de olika ljuden då man förutsätter att man håller på med det som ska justeras för att se och höra att det blir bra. Borde finnas nån sida med alla funktioners ljudbild och vilken volym man ställt in så man kan se det utan att behöva ha varje funktion igång.

Känns som det finns lite kvar att göra åt WP10 innan man lägger ner, för tyvärr har väl för få fastnat för det operativet då för få telefoner använder det. Hoppas fler förstår fördelarna med det och håller igång apputbudet.

///T

Tyvärr stöder ingen av mina mobiler 1703, men tidigare kunde man gå in och i varje fall ändra ljudinställningar under Inställningar / Anpassning / Ljud, men jag vet inte om det fortfarande ligger där under 1703.


tozon
Deltagare

    Jorå, det ligger  långt ner under  Inställningar / Anpassning / Ljud/Hantera Appljud/Få meddelande från dessa avsändare/Meddelandeljud, där själva ”ljudet” kan väljas och man får prova sig fram till vilken volym man tyck er är bra.

    Man får inte veta hur högt ljudet är och hur det blir olika till olika appar (som Edge, E-post, SMS osv), som det skulle vara enklare att se direkt hur man ställt in det. Av nån anledning ändrades både ljudtypen och volymen på apparna efter installationen av 1703.

    Många småsaker verkar ha ändrats till det bättre, men ligger många ggr så långt ner i menyerna att man inte hittar dit.

    Har trots allt funnit att WP är ett mycket bättre/mer logiskt mobilOP för mig, än de andra (som jag idogt försökt lära mig utan nån bra framgång) som gjort att jag ligger sent i användandet av ”smartmobil”, men som sagt går WP alldeles utmärkt trots alldeles för många funktioner i för många menyer.

    //T

    Min personliga åsikt är att Windows 10 på mobiltelefoner är, som operativsystem, det överlägset bästa i de flesta avseenden. Det är dock ett stort problem att väldigt få utvecklare har förstått tanken med UWP, så utbudet av appar är inte speciellt bra.


    tozon
    Deltagare

      Trevligt att du har samma åsikt som jag, men att så få upptäckt detta. Beror väl på att många företag, även i IT-branschen, inte hakat på och att MS har varit lite slaka i framtoningen på Mobilsidan. Vore ju bra om t.ex. PC-Tidningen pushar lite mer för WP med framtoning av fördelar för användarna och att företagen hänger på med appar o.d. för vissa företag har alltid haft W-appar, medan andra totalvägrar. Det är ju lite vagt med appar för Windows i PC, trots att vissa har PC-appar men inte WP-appar och många privata gör både W och WP-appar också, så det kan väl inte vara så omöjligt?.

      ///T

      Jag tycker inte det jag heller. Microsoft erbjuder ju dessutom gott om utvecklingsverktyg, många helt gratis, för ändamålet.

      Forumet ’SMARTTELEFONER OCH SURFPLATTOR’ är stängt för nya ämnen och svar.