Delat: Utskriftsproblem i Windows 10

Detta ämne innehåller 8 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 4 år, 7 månader sedan.
Skapare
daniel.wr
Deltagare

Windows 10 har uppdaterats iveckan som gick. Resultatet: Min skrivare HP Envy 5544 skriver inte längre ut i ut i 4-färg. Och dubbelsidig utskrift sker bara manuellt. Vad göra?

Börja med att gå till HP:s hemsida och undersök om drivrutinerna som finns är nyare än de du använder. De har även ett diagnostikverktyg som du kan testa att använda.

Använder du Windows 10-appen tillsammans med skrivaren eller använder det som brukar kallas för skrivbordsprogrammet?


daniel.wr
Deltagare

    Jag har uppdaterat drivrutinerna två gånger den senaste veckan och testat utskrift enligt båda de modeller ni föreslår, ändå kommer utskriften bara ut i gråskala. Det märkliga är att färgutskrifterna slutade fungera ungefär samtidigt som HP meddelade att min möjlighet till support hos dem har upphört.


    daniel.wr
    Deltagare

      Ska kanske tillägga att problemen bara gäller utskrifter från en bärbar HP där Windows 10 uppdaterades för någon vecka sedan. Från en stationär HP är det, än så länge, inge problem att skriva ut i färg. Har dock inte kollat om W10 är uppdaterad på den.

      Kontrollera om bägge Windows är samma version, om den som inte fungerar är nyare så kan det vara just uppdateringen som trasslar till något.

      Använder du Windows 10-appen som hämtar från Store tillsammans med skrivaren, eller använder det som brukar kallas för skrivbordsprogrammet?


      daniel.wr
      Deltagare

        1) Jag hämtade inte uppdateringarna av W10, den gick igång en kväll när jag var på väg att logga ut/stänga ner den bärbara. Ja, det är datorn med den färska uppdateringen som inte fungerar som tidigare.

        2) För utskrifterna har jag testat båda sätten. Inget har gett 4-färgsutskrifter eller automatisk utskrift på båda sidorna.

        Jag hittade information som liknar ditt problem hos HP, och där har en av HP:s supporttekniker kommit med en rad förslag för hur man kan reda ut problemet. Bland förslagen finns bland annat resetta skrivaren genom att dra ut strömsladden till den i 60 sekunder, att uppgradera skrivarens inbyggda programvara och att radera skrivarkön och lägga till skrivaren igen.


        daniel.wr
        Deltagare

          TACK! Ska testa! Hej, hoppas slippa återkomma 🙂

          Haha, det hoppas jag också. 🙂

          Forumet ’TILLBEHÖR’ är stängt för nya ämnen och svar.