Kameran som skickades med prenumerationen kopplar inte upp sig

Inte löst
Detta ämne innehåller 7 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 4 år, 4 månader sedan.
Skapare
user-473770
Åskådare

Kameran som kom med prenumerationen kopplar inte upp sig. Programvaran IPC360 letar med inget sker. Kameran ger startsignalen och blinkar sakta som den ska. Jag har dessutom fixat med 2.4 GHz wifi till den. Men inget fungerar. Provat med reset och omstart.

Har du testat de olika förslagen och instruktionerna i den här tråden?


user-473770
Åskådare

    Den tråden verkar ju handla om en helt annan kamera med en helt annan app som ska användas. Den kamera jag har använder appen IPC360.

    Jag har ett mesh-system (Deco) och jag har försökt med att använda ett Guest-login som är begränsat så att inte %GHz används men den får ingen kontakt.

    Du har helt rätt, fel av mig, det var för en tidigare kamera som vi hade.

    Jag har testat att installera min ett par gånger för att experimentera, och här fungerar det varje gång så jag lyckas tyvärr inte återskapa problemet. Även jag kör med ett mesh-nätverk så jag tror inte att det är det som är problemet. Du kan ju testa att göra installationen så nära routern att det är den som mobiltelefonen kopplar upp sig mot, men jag tror inte att det blir någon skillnad.

    Det enda jag gör är att ansluta usb-sladden till kameran, när den säger ”ding ding” trycker jag på plus-tecknet i appen för att lägga till kameran och håller mobilen några centimeter från kameran. Efter kanske tio sekunder plingar kameran och efter ytterligare ungefär 20 sekunder  konstaterar den ”camera ready”. Var någonstans i förloppet är det din misslyckas?

    Däremot är jag lite osäker på vad du menar med gästinloggning. Kommunikationen mellan mobilen och kameran är bara för att skicka över nätverksinformationen till kameran, den behöver inte något konto eller liknande för att anslutas till nätverket. Det är inte heller något problem att den skulle försöka ansluta till 5 GHz eftersom du väljer nätverk vid installationen, och det är det enda nätverk som kameran får inloggningsinformation till.


    user-473770
    Åskådare

      Jag testade att skapa ett Guest-login för att vara säker på att den bara hade tillgång till 2.4Ghz. Nu har jag tagit bort det och försöker få igång det hela.

      Nu lade jag telefonen 1 cm från kameran (tidigare skilde det kanske 3 dm) och efter lite drygt en minut sparkade den igång!!!

      Förbluffande bra bild!

       

      Tack för hjälpen.

       

      Skönt att det ordnade sig. Och jag håller med dig att bilden är väldigt bra. Perspektivet kan se lite konstigt ut eftersom det täcker så stort område, men det är ju för att det är en övervakningskamera och inte någon ”vanlig” nätverks- eller webbkamera. Panoreringen och zoomningen är faktiskt riktigt häftiga. 🙂


      user-435656
      Åskådare

        Hej!

        jag har bara tillgång till 5Ghz, varför kameran inte kopplar upp sig.

        Hur ändrar jag till 2,4 GHz?

        Det beror på routern. Om du inte har 2,4 GHz aktiverat behöver du logga in på routern (administrationsgränssnittet, ej att förväxla med att ansluta till det trådlösa nätverket) och aktivera den frekvensen.

        Forumet ’TILLBEHÖR’ är stängt för nya ämnen och svar.