Toshiba 500GB HD tidigare använd vid inspelning från TVbox.

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 2 år, 11 månader sedan.
Skapare
bec41
Åskådare

Hej! Har använt en Toshiba 500GB HD DTB.305 (HDTB305EK3AA) att spela in TV program från en Dilogbox (DCTH 760) nu vill jag använda den till min dator istället. Men när den ansluts till datorn (Windows 10) dyker den inte upp via USBporten. Vid kontakt med Dilogsupporten via mejl skriver dom:”När du formaterar disken i boxen skapas 2 partitioner i ett format som din Windowsdator inte kan presentera. Du återställer disken genom att gå in i diskhanteraren i din dator, raderar bägge partitionerna, skapar sedan en ny Windowspartition och formaterar den i det format som din dator föreslår.”

Problemet är att jag inte finner dom partitionerna i Diskhanteraren, om jag sätter i en annan HD som inte har formaterats i TVboxen då finns den där som en ny partition. Hur löser jag detta, vill ju inte kasta en felfri? HD.

Kan du se hårddisken över huvudtaget i Diskhanteraren, det vill säga att du kan se hårddisken men inte några partitioner? Om du kan se hårddisken, har du möjlighet att ta en skärmbild och visa hur det ser ut?

Forumet ’TILLBEHÖR’ är stängt för nya ämnen och svar.