wifi-repeatern

Inte löst
Detta ämne innehåller 9 svar, har 4 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 år, 11 månader sedan.
Skapare
user-542543
Åskådare

Vi fick med en wifi-repeter när vi började premumerera på PC-tidningen. Eftersom det inte finns någon WPS-knapp på vår router behöver vi ansluta med mobilen. QR-koden som finns i manualen fungerar inte, sidan finns inte. Hur gör vi då för att ansluta?

mvh

Ronny

Jag har inte hunnit få någon av dessa repeaters, men jag ska kolla med redaktionen om de kan hjälpa till med något bra tips.

Det finns en sak som du skulle kunna testa under tiden. En del routrar har inte någon knapp för WPS, men om man loggar in på routern går det att starta en WPS-anslutning via routerns webbgränssnitt. Inte lika smidigt men det är en möjlighet.

Nu har jag fått svar från redaktionen. ”Man ska ansluta till repeaterns eget nätverk och logga in på routerna webbsadress, som står tryck på en etikett på repeatern. Vill inne på administrationssidorna väljer man det nätverk som den ska anslutas till.”

 


user-544810
Åskådare

    Min repeater tappar kontakten med nätverket efter en stund….15 – 30 minuter (har inte kollat exakt). Loggar in på den igen och samma sak…Har återställt i fabriksläget och loggat in via admin och lösenordet…konfigurerar och allt fungerar en stund men sen tappar den kontakten igen.

    Hälsningar Kenth ( Jag är ny prenumerant)


    user-541004
    Åskådare

      Min repeater tappar också kontakten. Går det att uppdatera programvaran i den? mvh/Peter

      Sitter repeatern ”direkt i väggen” eller sitter den i en skarvsladd eller grenuttag?


      user-544810
      Åskådare

        Den sitter direkt i väggen.

        Har du möjlighet att testa i ett annat vägguttag, gärna med en annan fas än den du använder nu?


        user-544810
        Åskådare

          Bor i lägenhet och det är samna fas i alla uttag, har provat runt i 4 olika uttag och

          tyvärr med samma dåliga resultat. Tror att det är fel på repeatern…

          Ta kontakt med Kundtjänst så kommer de att hjälpa dig.

          Forumet ’TILLBEHÖR’ är stängt för nya ämnen och svar.