Datorn vill inte uppdateras till version 1903

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 1 månad, 1 vecka sedan.
Skapare
user-371093
Åskådare

Jag har idag försökt uppdatera till 1903 men trots att jag följt alla punkter i instruktionen i PC-tidningen nr 3 2018 vill det sig inte. Uppdateringen gick lätt med en annan dator i hemmet.

Jag har alltså lusläst artikeln: sökt och rensat fel i datorn (jag tror inte det var några fel), startat utan extraprogram etc. Har också kopplat ur extrautrustning (hårddiskar) och stängt antivirusprogrammet. Redan innan jag gjort allt detta var datorn beredd att uppdatera, dvs visste att 1903 skulle tas emot. Trots detta gick det inte, dvs jag laddade hem filerna, de installerades, jag startade om och den höll på ett tag. Men jag fick först felmeddelande 0x8000ffff, efter flera försök 0x80070422. När jag använde uppdateringsprogrammet ansåg Windows att datorn var uppdaterad men systemet anger fortfarande att 1809 är installerat. Efter den lyckade installationen på den andra datorn kom ett välkomstmeddelande men det har jag inte fått på den krånglande datorn, inköpt i oktober 2018, en HP Pavilion Laptop 15-cs0xxx med Intel Core i7-8550U med 8 GB internminne.

Finns det något ytterligare att göra?

Om du inte redan har gjort det, testa att gå in under Inställningar / Uppdateringar och säkerhet / Felsök och gör felsökningsguiden som heter Windows Update.

Nästa försök är lite trassligare.

1. Tryck Windows-tangenten + R, skriv services.msc och tryck Enter.
  2. Leta reda på Windows Update, dubbelklicka på den raden, klicka på Stopp-knappen i rutan som dyker upp och sedan på OK-knappen.
  3. Använd Utforskaren för att navigera till C:\Windows\SoftwareDistribution\Download. Radera allt innehåll i mappen, men radera inte själva mappen.
  4. Upprepa steg 2 men klicka på Starta-knappen i stället.
  5. Starta om datorn och försök uppdatera igen.

Du måste vara prenumerant för att skriva inlägg i forumet