Går ej att skapa ny mapp med dialogrutan.

Inte löst
Detta ämne innehåller 23 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 4 veckor sedan.
Skapare
user-409037
Åskådare

Kan inte skapa ny mapp. Jag högerklickar på skrivbordet eller i bibliotek. Dialogmenyn kommer upp, när markören förs över valet ”Nytt” låser sig datorn och efter ett par minuter släcks dialogmenyn. Det är bara i valet ” Nytt” detta händer övriga val fungerar. Vad göra??      Börje

Windows 10/64


user-409037
Åskådare

    Hej! Jag har nu gått in på HP support Assistant och hittat en nyare drivrutin. Den är nu: 24.20.100.6344, men ingen förändring av felet. På Intels hemsida finns en nyare drivrutin, men den accepterar ej datorn??

    Var är det för datormodell du har? Att det är en HP vet jag, men vad har den för modellnamn och -nummer?


    user-409037
    Åskådare

      Här är namn och nr.   Nu borde du veta det mesta om datorn. Uppstartad 20/2 -19.

      första gången.

      HP Pavilion Laptop 15-cs0xxx

      serienr. 5CD8353YWK

      prod.nr. 4RE73EA#UUW

      Hos Intel finns det en drivrutin med beteckningen 26.20.100.6709, är det den du försökte använda som inte fungerade?


      user-409037
      Åskådare

        Jag försökte med 25.20.100.6618, då ”latest”. Jag har nu även försökt med 26.20.100.6709 (18/4-19) med samma resultat. Installationen avbryts och rutan i Bifogad fil kommer upp.  Det verkar komma tätt med uppdat. från Intel, men vad hjälper det när inte datorn är validerad för dessa. Den drivrutin jag kunde uppdatera med kom via HP.

        Bifoga filer:

        Det kan vara så att HP gör sina egna versioner av drivrutinerna, så att det är därför som det inte går att använda Intels egna. Det är tyvärr inte speciellt ovanligt.

        Eftersom du har garanti kvar på datorn, har du testat att kontakta HP med problemet?


        user-409037
        Åskådare

          Nej, men jag skall kontakta HP angående systemåterställningen, som inte verkar fungera? Enligt HP har datorn de senaste drivrutinerna? Det ursprungliga felet, som kvarstår, är ju inte allvarligt, så det får väl vara så länge. För övrigt så kommer vi kanske inte längre nu, men jag har lärt mig lite grann under resans gång. Tack för visat intresse.  TACK // Börje

          Det löser sig förhoppningsvis automatiskt så småningom, antingen när det kommer nya grafikdrivrutiner eller när den stora våruppdateringen för Windows 10 släpps i slutet av maj.

          Du måste vara prenumerant för att skriva inlägg i forumet