Vill fortsätta kunna använda mitt Officepaket 2007

Inte löst
Detta ämne innehåller 1 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 6 år, 2 månader sedan.
Skapare
borjegh
Deltagare

Fr o m hösten 2017 har MS bestämt sig för att inte stödja mitt Office hem och studentutgåva 2007.  Jag har W10 och mitt office programpaket fungerade tillfyllest för mig.  Jag har ej behov av att förnya mitt Officepaket och är ej beroende av MS uppdateringar. Fr o m hösten när jag skulle öppna ett dokument så ville systemet göra en konfigurering (mkt tidsödande). Jag tog då bort Officepaketet och ville prova en ny inläggning av det.  Men det gick inte.  Jag fick upp Fel 1303 och att följande mapp ej gick att komma åt:  C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office 12.  Jag kommer fram till Office 12. Jag får veta att Office 12 inte är tillgänglig, Åtkomst nekad.    Kan ni hjälpa mig så att jag kan fortsätta använda mitt Office 2007. Jag kan mycket väl kunna leva med ickeuppdatering från MS.

MVH Börje GH Karlsson 45.935.593.72

 

 

Testa att installera i en annan mapp när du installerar Office. Felkoden 1303 har nämligen ingenting med Office att göra utan är en Windows-kod som säger att installationsprogrammet saknar tillräckliga rättigheter för att installera i den mappen. Min gissning är att din Windows 10-installation är en uppgradering från ett äldre Windows, och Office-installationen gjordes medan du fortfarande körde den versionen av Windows?

 

Forumet ’WINDOWS’ är stängt för nya ämnen och svar.