Windows 10 Uppdatering till version 2004

Löst
Detta ämne innehåller 3 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 år, 8 månader sedan.
Skapare
bosabosa
Åskådare

När jag försöker uppdatera min Windows 10 till version 2004 med filen MediaCreation Tool 2004.exe, så får jag ständigt bifogade felmeddelande.

När kan Microsoft förväntas meddela när deras problem är lösta?

 

Det handlar inte om några problem hos Microsoft, det är en eller flera komponenter (vanligtvis drivrutiner eller inkompatibla säkerhetsprogram från tredje part) på din dator som gör att Windows inte kan uppdateras just nu med den information som Microsoft har. Problemet kan lösas på två sätt:

1. Microsoft får tillräckligt mycket information från användare som delar med sig av sina användardata för att komma runt problemet.

2. Tillverkaren av programmet/drivrutinerna som orsakar problemen uppdaterar sin mjukvara så att den blir kompatibel med Windows-uppdateringen.

När det inträffar går dock inte att svara på.


bosabosa
Åskådare

    Jag vet inte om det intresserar dig, men nu har jag lyckas  uppdatera min Windows 10 till version 2004.

    Jag har inte gjort några andra uppgraderingar av Windows 10, till exempel drivers, så det måste vara

    Microsoft som har ändrat i sin programvara.

    Jag använde liksom vid de tidigare tillfällena filen MediaCreation Tool 2004.exe, vilka då, som jag ovan nämnt, misslyckades.

     

    I så fall har Microsoft arbetat vidare med uppdateringsfunktionerna och ordnat det som gjorde att det inte fungerade tidigare. Skönt att det ordnade sig per automatik, även om det alltid tar för lång tid för att man ska känna sig riktigt nöjd.

    Forumet ’WINDOWS’ är stängt för nya ämnen och svar.