Windows krasch – varning 12/3 2020

Löst
Detta ämne innehåller 5 svar, har 2 deltagare, och uppdaterades senast av pc-tidningen support pc-tidningen support 3 år, 11 månader sedan.
Skapare
loutro449516
Åskådare

Sitter med en HP Pavillion Notebook med W10 installerat 2018-12-05. Allt fungerat tills nyss – kunde inte förstå den svarta skärmen som möter mig efter start. Det enda jag ser är den vita pilen från musen som far över skärmen. Hör att den fungerar men i övrigt tomt. Tryckt på mus o diverse knappar – MEN ack så svart.

Vänligen

Bengt Ekman

 

Har du testat att starta datorn i felsäkert läge? Om det är något trassel med Windows kan lösningen vara att felsöka i felsäkert läge, framför allt om du kan starta med stöd för nätverk och göra en manuell Windows Update.


loutro449516
Åskådare

    Tyvärr kan min skärm inte någgot annat än en svart skärm – dvs jag kan ej något felsäkert läge – eller har du ngt tips ??

    Bengt

    Skärmen verkar på beskrivningen fortfarande fungera eftersom muspekaren syns, så det verkar vara något med operativsystemet. Bärbara datorer har en knappkombination för att växla skärm som man använder när man ansluter en extern skärm. Den tangentkombinationen brukar fungera även om man inte har någon extra skärm ansluten. Testa att använda den tangentkombinationen ett par gånger och se om det händer något. Tyvärr kan jag inte säga vilken kombination det är eftersom det kan skilja sig åt mellan olika datormodeller, men den finns där någonstans på tangentbordet och kan se ut som två skärmar med ett streck mellan varandra.


    loutro449516
    Åskådare

      Stort tack – gav mig verkligen glädje att hitta den ”nya” skärmknappen – allt startade perfekt !!

      Tusen tack !!!

      Bengt

      Skönt att det ordnade sig.

      Ämnet ’Windows krasch – varning 12/3 2020’ är stängt för nya svar.